View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Den_Store n00b
|
Posted: Wed May 05, 2004 9:57 am Post subject: Digitv toimimaan gentoossa.. |
|
|
Mulla on Hauppauge Nova-t dvb digitv-kortti, joka toimii windows ajureilla oikein hyvin. Tässä ei ole mitään ylimääräisiä liitäntöjä vaan on puhdas karvalakkimalli.
Voisiko joku neuvoa selkeästi tällaiselle nyypiölle miten vehje saataisiin toimimaan tai edes kertoa linkkejä johonkin kunnolliseen howto juttuun. Jotain sellaisia olen jo kokeillut, mutta ohjeet ovat mulle kovin vaikeaselkoisia, enkä aina tiedä sopivatko ne juuri minun distrooni (gentoo) ja minun korttiini.
Gentoosta ja joistain rpm distroista on kokemusta jo parin vuoden ajalta jonkin verran, joten luulen selviäväni jos saisin kattavan howton käsiini.
Kerneli mulla on 2.6.6 love-sources. Hauppikseni saa**** -piiri on tuettu kernelissä jo valmiiksi, mutta jotain kikkailuja tässä tarvitaan ilmeisesti tän kortin firmware pitää kopioida johonkin tjs.
Kiitos paljon neuvoista ja avusta jo etukäteen! |
|
Back to top |
|
|
jounihat Apprentice
|
Posted: Thu May 06, 2004 7:20 am Post subject: |
|
|
Voiko muuten MythTV:llä ( http://www.mythtv.org/ ) katsella Digi-TV:tä? Jos nimittäin voi, niin tuolta sivustolta saattaisi löytyä jos jonkinmoisia ohjeita, näköjään Gentoollekin. _________________ Jouni Hätinen
-There's really only one reasonable OS, and that's Open Source! |
|
Back to top |
|
|
Den_Store n00b
|
Posted: Sat May 15, 2004 10:11 am Post subject: |
|
|
Eipä taida olla asiasta tietäviä (tai viitseliäitä) paikalla. Noh, katselen itse digikorttiani tarkemmin paremmalla ajalla, kun pääsykokeet ovat takana.
Postitan tänne sitten, kun joskus saan homman toimimaan. Voin kasata siitä vaikka jonkunlaisen howton. |
|
Back to top |
|
|
oggialli Guru
Joined: 27 May 2004 Posts: 389 Location: Finland, near Tampere
|
Posted: Thu Jun 03, 2004 12:29 pm Post subject: |
|
|
Kasaappa, voisi olla minullekin apua. Tai voisin itsekin alkaa tuota selvitellä, eipä ole paljoa tullut sille uhrattua. _________________ IBM Thinkpad T42P - Gentoo Linux |
|
Back to top |
|
|
phekko Tux's lil' helper
|
Posted: Wed Jun 09, 2004 4:07 am Post subject: |
|
|
Apropoo, mitä maksoit siitä kortista? Englanninkieliseltä puolelta ainakin löytyi jotain kun etsi sopivin hakusanoin.
Idea olis nimittäin rakentaa oma tallentava digiboksi XCuben ympärille. Saattaa vaan jäädä sikseen jos on kovin tyyristä touhua... Verkkokauppa sanoi jostain kortista 160 euroa tai niillä main, mahtaako olla sama verme?
Tutkailun jälkeen kuvittelisin, että semmoinen kun MythTV olis se softa, joka olis nyt sitten se hyvä juttu. Emergeemällä se selviää. Suosittelen niiden kotisivuja www.mythtv.org kun näyttäisi olevan hiukan enemmän sitä vääntämistä ennenkuin toimii
Vielä kerran editoitava kun löytyi hyvä linkki: Tuossa olisi gentoo guide aiheesta
https://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=152359 |
|
Back to top |
|
|
|