View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Sat Mar 01, 2003 3:41 pm Post subject: Compileer opties toevoegen aan USE"" |
|
|
Ik heb pure-ftp geinstalleerd en ben nu bezig mij in de configuratie te verdiepen. Nu zijn er heel wat compileeropties mogelijk, waarvan ik mij afvraag hoe die (eventueel) toe te passen. Mijn idee is om ze gewoon toe te voegen aan de USE-variabelen in make.conf en "emerge -e pureftp" uit te voeren. Gaat dit werken? _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
AlterEgo Veteran
|
Posted: Sat Mar 01, 2003 4:24 pm Post subject: |
|
|
Ja
Kijk ook eens naar ufed (emerge ufed) als je met use-vlaggen gaat spelen.
Dat is een grafisch (ncurses) frontend om vlaggen mee te veranderen.
Dat kan je lullige tiepfoutjes besparen bijvoorbeeld, en houdt in de gaten welke vlaggen er beschikbaar zijn op dit moment. |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Sat Mar 01, 2003 5:32 pm Post subject: |
|
|
Hoe werkt eea eigenlijk? Ncursus bevat een database voor alle programma's in portage met alle flags? _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Thu Mar 13, 2003 3:24 pm Post subject: |
|
|
Ncurses heeft niets met portage te maken, ncurses is een grafische library net zoals SDL en OpenGL, maar ncurses is bedoeld voor de console. Ufed maakt alleen gebruik van ncurses om iets op het scherm weer te geven _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
kodath n00b
Joined: 30 Aug 2002 Posts: 4 Location: University of Twente
|
Posted: Mon Mar 17, 2003 3:51 pm Post subject: Re: useflags |
|
|
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen:
Het makkelijkst om te kijken wat met behulp van USE variabelen mogelijk is om gewoon in het bestandje te kijken in de portage-tree.
in /usr/portage/net-ftp/pure-ftpd/pure-ftpd-1.0.12-r1.ebuild staat bijvoorbeeld:
Quote: |
IUSE="pam mysql postgres ldap"
|
Dat betekend dat alleen die 4 use variabelen iets nuttigs doen bij de installatie en daaronder staat welke invloed deze hebben op de compilatieflags.
De rest van de compileeropties is niet te beinvloeden zonder de ebuild file aan te passen of andere kunstgrepen. |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Mon Mar 17, 2003 6:06 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Het makkelijkst om te kijken wat met behulp van USE variabelen mogelijk is om gewoon in het bestandje te kijken in de portage-tree. |
Het is zelfs nog makkelijker:
Code: | emerge -vp pure-ftpd |
alles met een "-" voor staat af, alles met een "+" voor staat op. Als er een vlag niet af of opgezet wordt in je USE variable dan wordt de standaard instelling genomen. _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
|