View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
aequitas Apprentice
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 11:50 am Post subject: Dit is echt beter |
|
|
fijn dat er ook een nl channel is, ik word zien van dat gedoe om al mijn problemen in het engels te vertalen en dan nog te begijpen wat die mensen die erop reageren proberen te zeggen
GENTOO RULES! |
|
Back to top |
|
|
den_RDC Apprentice
Joined: 25 Aug 2002 Posts: 166 Location: beercountry, Belgium;)
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 11:57 am Post subject: |
|
|
er is nu een nederlandstalig forum, dus ik houd het in het nederlands
Gentoo is koel
Last edited by den_RDC on Wed Sep 11, 2002 2:27 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 12:00 pm Post subject: |
|
|
GENTOO - ONE DIST. TO RULE THEM ALL
Engels klinkt toch net iets beter |
|
Back to top |
|
|
Niek Apprentice
Joined: 14 May 2002 Posts: 236 Location: Houten, The Netherlands
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 12:02 pm Post subject: |
|
|
den_RDC wrote: | er is nu een nederlandstalig forum, dus ik houd het in het noederlands
Gentoo is koel | Dan mag jij mij eens gaan uitleggen wat noederlands is
Bij de weg, mooi dat dit forum er nu is en welkom iedereen |
|
Back to top |
|
|
intoxicated n00b
Joined: 07 Aug 2002 Posts: 14 Location: Bodegraven, The Netherlands
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 1:53 pm Post subject: |
|
|
Naar mijn mening is een NL-forum wel leuk, maar ik denk dat ik al m'n info in de Engelstalige fora blijf halen, om de doodsimpele reden omdat dan veel meer mensen je post lezen en de kans op een reply groter is. Bovendien ben ik bang dat het NL-forum vooral gebruikt wordt door hen, die geen Engels spreken of lezen en dat er dus dingen aan bod komen die al 10 keer in de rest van de fora zijn besproken.
Maar goed, have fun |
|
Back to top |
|
|
kraaij n00b
Joined: 07 Aug 2002 Posts: 66 Location: Maastricht, The Netherlands
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 2:14 pm Post subject: toch gezellig |
|
|
Ach, het is toch leuk om te weten dat er nederlanders bij je in de buurt zitten? of niet? We zijn wel een schaars soort volgens mij: linux en gentoo gebruikers....
Groeten,
Anton. |
|
Back to top |
|
|
intoxicated n00b
Joined: 07 Aug 2002 Posts: 14 Location: Bodegraven, The Netherlands
|
Posted: Sat Aug 31, 2002 2:20 pm Post subject: |
|
|
Ach, 't initiatief is wel leuk, maar ik denk dat het gewoon nuttiger is als mensen proberen Engels te leren lezen en schrijven
Overigens, hier zit ik nogal vaak, er zijn legio Linux/Gentoo-users in NL:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/23 |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Sun Sep 01, 2002 6:49 pm Post subject: |
|
|
Bovendien zitten er twee Nederlanders en een stuk of drie Belgen met "nederlandse" naam in het ontwikelingsteam. En we zijn de vijfde taal met een eigen "hoekje". Ik denk dat er best wel wat Nederlanders zijn die Gentoo gebruiken. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Sun Sep 01, 2002 7:11 pm Post subject: |
|
|
Zeker, en het gaan er meer worden, ik heb al 2 vrienden weten over te halen dat ik gentoo mag komen installeren. (en ze gebruiken nu nog beide windows) _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
ParoXysm n00b
|
Posted: Sun Sep 01, 2002 9:22 pm Post subject: |
|
|
intoxicated wrote: | Naar mijn mening is een NL-forum wel leuk, maar ik denk dat ik al m'n info in de Engelstalige fora blijf halen, om de doodsimpele reden omdat dan veel meer mensen je post lezen en de kans op een reply groter is. Bovendien ben ik bang dat het NL-forum vooral gebruikt wordt door hen, die geen Engels spreken of lezen en dat er dus dingen aan bod komen die al 10 keer in de rest van de fora zijn besproken.
Maar goed, have fun |
Je vergeet erbij te vermelden dat Nederlanders itt onze mede-europeanen over het algemeen vrij goed zijn in engels. Om dit NL-Hoekje een degelijke overlevingskans te geven zal er denk ik niet teveel UTFS geschreeuwd moeten worden, of verwezen worden naar engelstalige topics. Soms is het gewoon lekker je probleem in het nederlands uit te kunnen drukken. |
|
Back to top |
|
|
Spydog n00b
|
Posted: Thu Sep 05, 2002 6:40 pm Post subject: |
|
|
Ik heb het idee dat er ook steeds meer Nederlandse Gentoo gebruikers er bij komen (gebruikers zijn o.a. te vinden bij tweakers.net .
Het is inderdaad wel handig om een Nederlands forum te hebben. Dat maakt het voor mensen die minder goed Engels spreken de drempel toch wat lager (niet dat het voor mij geldt, maar toch ) .
Wat trouwens wel handig kan zijn is een howto voor het delen van de internetverbinding (welke modules te compileren, welke programma's te mergen etc...) Op een RedHat doos is het wel gelukt, maar ja, daar heb je standaard een voorgecompileerde kernel
Gentoo schopt zeker kont, en 't is al helemaal goed dat er een NL forum is.
En baat het niet, dan schaadt het niet, toch? |
|
Back to top |
|
|
den_RDC Apprentice
Joined: 25 Aug 2002 Posts: 166 Location: beercountry, Belgium;)
|
Posted: Wed Sep 11, 2002 2:33 am Post subject: |
|
|
Niek wrote: | den_RDC wrote: | er is nu een nederlandstalig forum, dus ik houd het in het noederlands
Gentoo is koel | Dan mag jij mij eens gaan uitleggen wat noederlands is
Bij de weg, mooi dat dit forum er nu is en welkom iedereen |
sorry, deze windhoos box heeft blijkbaar last met keyboard drivers ofzo
btw, ik prefereer de term nederlandstalig forum ipv nederlands forum, anders moet ik verhuizen...
en zoals al gezegd, soms is het wat comfortabeler van je problemen in het nederlands (of iets dat als nederlands moet klinken ) te kunnen uitdrukken |
|
Back to top |
|
|
Cr4s|-| n00b
|
Posted: Wed Sep 11, 2002 6:24 am Post subject: |
|
|
Yep dagelijks komen er mensen bij
Gentoo is een van de zaligste distro's die ik al gezien heb veel beter dan SuSE of mandrake |
|
Back to top |
|
|
wbsoft n00b
|
Posted: Wed Sep 11, 2002 5:51 pm Post subject: |
|
|
Me Too
Gentoo is precies wat ik al bijna zelf wou gaan maken van Linux From Scratch.
Het is echt een perfecte distro. |
|
Back to top |
|
|
cpwins Tux's lil' helper
Joined: 08 Jul 2002 Posts: 130 Location: The Pandemonium Fortress
|
Posted: Fri Sep 13, 2002 11:24 am Post subject: |
|
|
Ik vind het erg leuk dat er nu ook een Nederlands forum is. Niet omdat ik geen Engels kan, maar omdat het de mogelijkheid geeft over Gentoo te lullen met Nederlanders "onder elkaar". En voor mensen die niet zo goed Engels kunnen is een Nederlands forum ook wel makkelijk om om hulp te vragen.
P.S. Alle Nederlanders zijn n00b |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Fri Sep 13, 2002 11:51 am Post subject: |
|
|
cpwins wrote: | Ik vind het erg leuk dat er nu ook een Nederlands forum is. Niet omdat ik geen Engels kan, maar omdat het de mogelijkheid geeft over Gentoo te lullen met Nederlanders "onder elkaar". En voor mensen die niet zo goed Engels kunnen is een Nederlands forum ook wel makkelijk om om hulp te vragen.
P.S. Alle Nederlanders zijn n00b |
Hoe meer stomme vragen, hoe sneller je n00b af ben . Ik denk dat "wij" nederlandstaligen iig zo slim zijn om eerst even te lezen en te zoeken voordat we een vraag stellen .
Maar goed, weer een postje erbij. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
aardvark Guru
|
Posted: Fri Sep 13, 2002 12:33 pm Post subject: |
|
|
water wrote: | Bovendien zitten er twee Nederlanders en een stuk of drie Belgen met "nederlandse" naam in het ontwikelingsteam. En we zijn de vijfde taal met een eigen "hoekje". Ik denk dat er best wel wat Nederlanders zijn die Gentoo gebruiken. |
Forget it....
Ik was fout aan het klikken
Last edited by aardvark on Wed Sep 18, 2002 11:17 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Andréas Tux's lil' helper
Joined: 27 Jun 2002 Posts: 75 Location: Delfzijl - Netherlands
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 11:15 am Post subject: |
|
|
Ik heb hiervoor altijd SuSE gebruikt, maar dat werd steeds zwaarder en logger. Ik wou iets anders, iets wat ik helemaal zelf in de hand had, want ik realiseerde me heel goed dat Mandrake, Red Hat etc. hetzelfde probleem hebben.
Eerst wou ik Slackware doen, maar ik las over Gentoo. Dat is de reden dat ik nu Gentoo gebruik. Ik ben er echt heel blij mee dat ik deze stap genomen heb. Mede door de optimalisaties die je specifiek voor je systeem krijgt ben ik heel erg tevreden. Het uitbrengen van updates in de portage tree gaat niet altijd even snel (koffice-i18n-nl = nog steeds beta2 terwijl de final er al lang is). Over het algemeen zijn updates er wel redelijk snel, maar wat ik duidelijk wil maken is dat het eigenlijk zo moet zijn dat ook van deze programma's de updates snel moeten zijn.
Ik heb eigenlijk maar 2 woorden te zeggen over Gentoo:
Gentoo Rules!!!! |
|
Back to top |
|
|
|