Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
nabij opgave: quake3 *met* geluid
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
spectre_be
n00b
n00b


Joined: 07 Aug 2003
Posts: 8
Location: Belgium

PostPosted: Mon Jan 05, 2004 12:52 pm    Post subject: nabij opgave: quake3 *met* geluid Reply with quote

hey iedereen,

ik zit hier met een ecs elite k7s5a mainboard met een SiS chipset (7012) en ik probeer al *zeer* lange tijd quake3 aan de gang te krijgen *met* geluid.
kheb de forums hier afgeschuimd en er zijn inderdaad een pak threads over dit onderwerp maar nix en dan ook nix heeft mij kunnen helpen :(
Ik heb een tijd geleden toch maar terug alsa geinstalleerd omdak quake3 met OSS na de eerste map altijd crasht. daar werd aangebracht dat alsa met oss emulatie dit zou oplossen.
nu zou ik gewoon graag weten, heeft iemand dit al effectief aan de gang gekregen met een 2.4 kernel met mijn onboard sound ?
het lijkt misschien onozel maar quake3 is zowat het enige spel dat ik nog af en toe 'ns speel en is in feite de enige reden waarom ik nog een windows xp installatie staan heb.
ik krijg steeds volgende fout
------- sound initialization ------- Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code) /dev/dsp: Input/output error Could not mmap /dev/dsp ------------------------------------ Sound memory manager started

heeft iemand dit al ooit werkende gekregen of kan ik dit beter opgeven en toch maar blijven naar windows booten af en toe ?
hard bedankt alvast,
jo
Back to top
View user's profile Send private message
Rosjahh
Apprentice
Apprentice


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 182
Location: Below sealevel

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

Hoewel ik geen onboard sound heb (maakt dat uit?) kan ik quake zonder probleem met geluid aan de gang krijgen, inderdaad met oss emulatie van alsa.

Wat ik echter wel heb gemerkt, is dat andere programma's die geluid produceren, het geluid bij mij kunnen blokkeren en dan start quake bij mij ook niet op. Xmms, is daar bij mij een voorbeeld van (pauze is niet goed genoeg, hij moet echt op stop staan). Misschien kun je eens kijken of zoiets bij jou ook het probleem is. Anders zou ik het eigenlijk niet direct weten. Als je via alsa gewoon geluid kunt krijgen uit andere programma's zou ik zeggen dat er met je hardware ondersteuning in ieder geval niets mis is. Misschien is die oss emulatie misschien nog niet helemaal goed?
Back to top
View user's profile Send private message
rockfly
Apprentice
Apprentice


Joined: 27 Apr 2003
Posts: 179

PostPosted: Thu Jan 08, 2004 6:36 pm    Post subject: Reply with quote

kan je via cat /proc/pci uitzoeken welke geluids kaart het is?
Back to top
View user's profile Send private message
spectre_be
n00b
n00b


Joined: 07 Aug 2003
Posts: 8
Location: Belgium

PostPosted: Mon Jan 12, 2004 5:59 am    Post subject: Reply with quote

hoi guyz sorry voor de late reply maar ik zit midden in mijn examens :)
Multimedia audio controller: Silicon Integrated Systems [SiS] Sound Controller (rev 160).
IRQ 11.
Master Capable. Latency=64. Min Gnt=52.Max Lat=11.
I/O at 0xdc00 [0xdcff].
I/O at 0xd800 [0xd83f].
inderdaad ik denk dat de oss emulatie nog niet 'volwassen' is om niet te zeggen dat hij waardeloos is (ik gebruik de esd voor xmms output)
het rare is dat inderdaad sinds een tijdje zelfs softwaremixing werkt (dus xmms+gaim+mplayer+evolution tegelijk zelfs) maar quake3 geeft geen kick :(
ik denk dat dat ligt aan het onboard zijn want als ik me een soundblaster ga halen dat het allemaal wel beter zal werken me aint gots no money atm :(
thnx alvast,
jo
Back to top
View user's profile Send private message
_hesoez_
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 103
Location: Belgium-Duffel/Leuven

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

ik heb ook een onboard geluidskaartje en gebruik alsa + esound voor geluid
xmms, gaim, mozilla, mplayer, ... werkt mooi samen
als ik een spelletje opstart moet ik wel zien dat alles van esound afstaat
xmms op stop, mplayer gestopt, ...
dan werken mijn spelletjes perfect(quake3, enemy territory, unreal tournament, ut2k3, rtcw, savage, ...)
geen problemen met het geluid
ook met alsa-oss emulatie

grtz

ps: ik gebruik de snd_intel8x0 driver(of zoiet in die aard, al lang gelede) voor asus p4b mobo
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum