View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
alberstom n00b
|
Posted: Thu Sep 05, 2002 3:06 pm Post subject: Please make sure that /etc/conf.d/net has $iface_eth1 set |
|
|
hallo gentoo gebruikers
na gentoo te hebben geinstalleerd waarbij sommige stukken waren gedownload van internet en de 1 e keer te hebben gestart krijg ik de volgende foutmelding tijdens het starten
Please make sure that /etc/conf.d/net has $iface_eth1 set
Please make sure that /etc/conf.d/net has $iface_eth2 set
ik heb dus 2 netwerk kaarten en ik heb internet via @home
ik het eth0 ingesteld om via dhcp zijn gegevens te krijgen
alleen het werkt dus niet
als ik ifconfig intyp dan krijg ik alleen
lo te staan
en hij ontvangt of verzend nix
wie kan me helpen ? misschien dat het aan /etc/conf.d ligt en hoe zou deze eruit moeten zien? (ik heb er namelijk in zitten edditen en het klopt zowiezo dus al niet meer) kan iemand ff de goedde settings posten
alvast hartstikke bedankt ik hoop dat ik snel antwoordt krijg want ik kan niet wachten om echt te beginnen met gentoo!! |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Fri Sep 06, 2002 5:30 am Post subject: |
|
|
Heb je je netwerkaarten meegecomplieerd in de kernel, of als module? Probeer eens en geef de foutmelding even weer. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
Cr4s|-| n00b
|
Posted: Fri Sep 06, 2002 6:35 am Post subject: Kernel |
|
|
In uw kernel opties heb je toch zeker pci-support en network support en uw specifieke kaart meegecompileerd. daar kan je een aantal drivers selecteren om ze te gebruiken als module |
|
Back to top |
|
|
alberstom n00b
|
Posted: Fri Sep 06, 2002 7:45 am Post subject: Re: Kernel |
|
|
Cr4s|-| wrote: | In uw kernel opties heb je toch zeker pci-support en network support en uw specifieke kaart meegecompileerd. daar kan je een aantal drivers selecteren om ze te gebruiken als module |
ik weet niet zeker of ik dat wel gedaan heb (oops)
hoe moet ik dat precies doen? pci support heb ik wel gecompileerd volgens mij maar ook mijn specifieke netwerk kaart heb ik niet mee gecompileerd (ik heb 2 standaard realtek nics die door de setup werden gevonden)
wat zijn de commando's die ik hiervoor moet gebruiken?
Last edited by alberstom on Fri Sep 06, 2002 7:47 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
alberstom n00b
|
Posted: Fri Sep 06, 2002 7:46 am Post subject: |
|
|
water wrote: | Heb je je netwerkaarten meegecomplieerd in de kernel, of als module? Probeer eens en geef de foutmelding even weer. |
ik krijg hier geen fout melding |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Fri Sep 06, 2002 11:23 am Post subject: |
|
|
Maar weer eens een link naar dit gweldige artikel. Volg ook even goed de stappen van de installatiehandleiding van Gentoo voor het compileren. Het artikel uitgeprint is een paginatje of 30, dacht ik. Het is iig wel zo makkelijk als je nog geen browser hebt. Wat je iig nodig hebt is figuur 20, onder Ethernet (10 or 100 Mbit) zit een optie om jouw netwerkkaart te selecteren. Je kunt hem zondermeer in de kernel meecompileren, als module is niet nodig. Wil je hem toch als module compileren, dan moet je even met de help-functie kijken hoe de nam van de module is en die na het compileren van de kernel in modules.autoload zetten. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
|