View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
C1REX l33t
Joined: 02 Jan 2004 Posts: 774 Location: Poland/UK
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 12:05 am Post subject: Nagłówki jądra |
|
|
Co to są nagłówki jądra i dlaczego w książce LFS i samym gentoo.org proponuje się(a przynajmniej jest domyślnie) kernel z serii 2.4?
Chodzi chyba własnie o zgodność z tymi nagłówkami (linux headers).
Wyciągnijcie mnie z tej niewiedzy, bo tkwię w niej głęboko. _________________ CLICK HERE to help move gentoo up on distrowatch.
If you like Gentoo you can thank devs here - https://www.gentoo.org/donate/ |
|
Back to top |
|
|
zytek Apprentice
Joined: 06 Feb 2004 Posts: 233 Location: Poland, Ostrów Wlkp.
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 1:00 am Post subject: |
|
|
W /usr/include/linux i /usr/include/asm masz pliczki z ebuilda linux-headers. Najlepiej żeby były to jakieś z jajka 2.4, a jeśli je zmieniasz to najlepiej przebuduj sobie glibc.
Są to nagłówki z których korzystają niektóre programy przy kompilacji. Rożne stałe, inne zdefiniowane pierdoły, no, wiadomo..;> (programistą nie jestem)
Nagłówki od jądra które aktualnie u Ciebie śmiga są w /usr/src/linux/include/linux i /asm - z tych korzystają moduły, które potrzebują dokładnie tych samych nagłówków co wersja jaja które jest odpalone i do którego mają być te moduły ładowane.
Mniej więcej tak.. |
|
Back to top |
|
|
meteo Tux's lil' helper
Joined: 10 Feb 2003 Posts: 136 Location: Warsaw, Poland
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 6:07 am Post subject: Re: Nagłówki jądra |
|
|
C1REX wrote: | dlaczego w książce LFS i samym gentoo.org proponuje się(a przynajmniej jest domyślnie) kernel z serii 2.4? |
gentoo (jak i LFS) proponują zapewne kernela 2.4 ze względów niezawodnościowych (ale fajne słowo ) -- jest przetestowane, rozwijane od ładnych paru lat, wiadomo o nim wszystko . linux-2.6.x to rzecz jeszcze stosunkowo nowa, nie aż tak przepracowana. no i chyba dlatego gentoo-sources to wciąż linux-2.4.x. BTW, podobnie rzecz się miała z przechodzeniem z jąder 2.0 na 2.2 i 2.2 na 2.4 -- też większość dystrybucji (no, może poza Mandrake'iem ) wprowadzała nowe dopiero około wersji 2.x.5
jeśli chodzi o linux-headers, to ponoć (np. https://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=137253) z linux-headers-2.6 bywają jeszcze problemy (tylko nie wiem dokładnie jakie ) _________________ .m |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 10:37 am Post subject: |
|
|
mozna chyba jeszcze powiedziec tak :
linux headers to po prostu pliki naglowkowe , nic innego jak po prostu zbior wielu naglowkow , w ktorych deklaruje sie zmienne , stale , ciala funkcji czy tam ustawia sie parametry kompilacji
po mojemu to nie za dobrze , jest zmieniac naglowki , bo wiadomo ze jesli np. mam piesek.c i piesek.h , to i w piesek.h mam zalozmy strukture :
structure obiad_pieska {
int ile_je_piesek;
char imie_pieska; } ;
i spokojnie sobie z niej korzystam w plesek.c
a jesli napisze potem piesek2.c i piesek2.h , zalozmy ze w piesek2.c bede chcial uzywac nie char imie_pieska a char * imie_pieska , i podmienie naglowek do nowego pieska2 ze starego pieska , to bede mial blad
no i dlatego po mojemu jesli kod korzysta ze tych samych deklaracji to wszystko w porzadku a jesli cos zostalo zmienione , to moga sie pojawidz bledy , a przeciez kto by sprawdzal caly kod....
(jesli sie myle , to please correct me)
tak btw : ) do tego co mowil meteo , wlasnie mialem problem z 2.6 wczoraj ,
instalowalismy u znajomego gentoo , i uzylismy jadra gentoo-dev-sources-2.6.3-r2 potem przy emergowaniu nvidia-kernel wystapil blad wlasnie w lnaglowkach , nie pamietam dokladnie gdzie , ale byl sobie jeden wstretny blad |
|
Back to top |
|
|
C1REX l33t
Joined: 02 Jan 2004 Posts: 774 Location: Poland/UK
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 2:54 pm Post subject: |
|
|
fallow wrote: |
structure obiad_pieska {
int ile_je_piesek;
char imie_pieska; } ;
|
_________________ CLICK HERE to help move gentoo up on distrowatch.
If you like Gentoo you can thank devs here - https://www.gentoo.org/donate/ |
|
Back to top |
|
|
meteo Tux's lil' helper
Joined: 10 Feb 2003 Posts: 136 Location: Warsaw, Poland
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 3:01 pm Post subject: |
|
|
C1REX wrote: | |
programowanie w C...
inna sprawa, że piesek to istota żywa i jako taka programowaniu niezbyt dobrze się poddaje można co najwyżej stworzyć sobie model pieska _________________ .m |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Tue Feb 24, 2004 3:21 pm Post subject: |
|
|
hehe
faktycznie truno jest programowac pieska , piesek wszak nie jest podatny na takowe zabiegi
ale fajnie by bylo sobie stworzyc ow model pieska , takiego co by tak sobie zyl gdzies na desktopie, cos w stylu mopyfish`a (chyba tak sie to nazywa) , zeby sobie biegal , zeby jadl , zeby mozna sie bylo z nim bawic, to by bylo calkiem fajne
zeby w przyszlosci mozna bylo zmieniac thems`y w postaci ras pieska
moze zrobimy jakiegos np. Kpieska ? hehehe ?
chyba troche to nie na temat.... |
|
Back to top |
|
|
meteo Tux's lil' helper
Joined: 10 Feb 2003 Posts: 136 Location: Warsaw, Poland
|
Posted: Wed Feb 25, 2004 7:48 am Post subject: |
|
|
fallow wrote: |
moze zrobimy jakiegos np. Kpieska ? hehehe ?
|
tak, tak, takiego jak w pakiecie Office pewnej znanej firmy (tam nazywa sie podaj Reks), coby sie ruszal, merdal ogonkiem etc.
ja bym wolal Gpieska
fallow wrote: |
chyba troche to nie na temat.... |
eee, co tam _________________ .m |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Wed Feb 25, 2004 1:15 pm Post subject: |
|
|
kurde a mnie sie naprawde spodobal pomysl tego pieska
moze rzeczywisice bysmy sie wzieli za cos takiego
moze nie koniecznie piesek , tylko jakies zwierzatko co by sie kojarzylo z gentoo ? nie za bardzo mi sie cos kojarzy z gentoo , np. dla pld nadwalby sie bocian hehe , ale tak powaznie , uwarzam ze to fajny pomysl , i mozna by sie tym zajac , tylko jakie zwierzatko kojarzy sie z gentoo ?
moze ktos ma jakies propozycje ?
[powyzsza wypowiedz nalezy interpretowac dwuznacznie , cokolwiek to znaczy hehe ] |
|
Back to top |
|
|
meteo Tux's lil' helper
Joined: 10 Feb 2003 Posts: 136 Location: Warsaw, Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 6:02 am Post subject: |
|
|
fallow wrote: | tylko jakie zwierzatko kojarzy sie z gentoo ? |
krowa oczywiście (Larry the Cow konkretnie) _________________ .m |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 1:09 pm Post subject: |
|
|
nooo taaaak , jak mozna bylo na to nie wpasc hehe
no to co moze by tak zrobic taka krowke ? , tylko skad wziac klatki do takeij krowki ... moze na necie cos bedzie , bo samemu rysowac krowke troche ciezko , przynajmniej jak dla mnie |
|
Back to top |
|
|
_troll_ Bodhisattva
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1971 Location: Warszawa, Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 7:41 pm Post subject: |
|
|
fallow wrote: | mozna chyba jeszcze powiedziec tak :
structure obiad_pieska {
int ile_je_piesek;
char imie_pieska; } ;
|
?????? structure???????
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..... a co to za pseudo-jezyk-c? _________________ Życie jest jak pudełko czekoladek....
Nigdy nie wiesz na co trafisz" by mother of Forrest Gump |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 9:09 pm Post subject: |
|
|
hehe :
jak juz tak koniecznie chcesz sie czepiac prostych niedopatrzen to powiedzmy , ze :
Code: |
#define structure struct
structure obiad_pieska {
int ile_je_piesek;
char imie_pieska; } ;
|
ps. teraz mozna powiedziec , ze np. nie ma main() hehe...
oraz , ze char imie_pieska; to logicznie nie imie_pieska tylko znak , bo char to nie string hehe, ale to bylo specjalnie bo char *imie_pieska; mial byc w piesek2 w koncu piesek2, to piesek2.0 hehehehe
mozna sie tez przyczepic ze to konkretniej wskaznik a nie string |
|
Back to top |
|
|
_troll_ Bodhisattva
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 1971 Location: Warszawa, Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 9:39 pm Post subject: |
|
|
jedyne do czego moglem sie przyczepic to structure.
nie wiem czy zamierzales uzyc odwzorowania nazw z pojedynczego chara na calego stringa (w koncu kazdy char'ek to jakasz liczba - moznaby nawet pokusisc sie o odwolanie do elementow tablicy, prawda? ). ponadto nie pamietam, aby potrzebny byl main np. w plikach naglowkowych, gdzie najczesciej umieszczamy strukturki itd.
w reszcie nie dopatrzylem sie czegos co by nmie zdziwilo. no moze ten define taki wyszukany, zeby zatuszowac , ale....
milego wieczorka _________________ Życie jest jak pudełko czekoladek....
Nigdy nie wiesz na co trafisz" by mother of Forrest Gump |
|
Back to top |
|
|
fallow Bodhisattva
Joined: 08 Jan 2004 Posts: 2208 Location: Poland
|
Posted: Thu Feb 26, 2004 11:03 pm Post subject: |
|
|
hihi
dzialasz sprawnie jak kompilator hehe
cofnalem sie kilka postow w gore i zobaczylem ze mowa byla o .h a nie .c w .h main nie jest wymagany hehe potraktowalem to jako .c
z charem jako indexem elementow tablicy nazw pieska calkiem fajny pomysl piesek moze miec wiecej niz 1 imie
co do wyszukanego define , ktorego raczej nigdy bym nie uzyl , a po prostu skrocil structure do struct w kodzie hehe -> to nic lepszego nie wpadlo mi do glowy , aby nie musiec skracac structure hihi
dobranoc bo juz 23:59
ps.moze zostawny ta nieowocna dyskusje , no chyba ze dalej sie posmiejemy
ps2.co myslisz o krowce ?
ps3. https://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=141794
errata do ps2 , wiem ze to glupie z tym zrobieniem krowki , ale na swoj sposob fajne hehehe |
|
Back to top |
|
|
|