View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Tue Sep 10, 2002 7:17 am Post subject: xdm start "automatisch" |
|
|
Na de bootstrap van Gentoo 1.4 start XDM automatisch, terwijl dit niet in rc.conf geregeld is. Maar waar dan wel? Hoe kan ik eventueel in console zoeken op de inhoud van de files? _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
Oortje n00b
|
Posted: Tue Sep 10, 2002 10:02 am Post subject: Re: xdm start "automatisch" |
|
|
water wrote: | Na de bootstrap van Gentoo 1.4 start XDM automatisch, terwijl dit niet in rc.conf geregeld is. Maar waar dan wel? Hoe kan ik eventueel in console zoeken op de inhoud van de files? |
Default runlevel in /etc/inittab?
Console:X: _________________ "All idealism is falsehood in the face of necessity." -- Nietzsche |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Tue Sep 10, 2002 12:09 pm Post subject: |
|
|
Normaal (iig volgens de desktop configurationsguide) bepaal je in rc.conf welke displaymanager er wordt geladen. Terwijl er in rc.conf niets staat, wordt wel xdm geladen. Ik ga vanavond iig even inittab checken. Misschien dat daar ook nog iets in staat. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
Niek Apprentice
Joined: 14 May 2002 Posts: 236 Location: Houten, The Netherlands
|
Posted: Tue Sep 10, 2002 12:11 pm Post subject: |
|
|
Probeer eens:
Hiermee verwijder je xdm uit de te starten services bij het booten. _________________ Bezoek ook eens de Nederlandstalige Gentoo IRC channel op irc.freenode.net - #gentoo-nl |
|
Back to top |
|
|
voidzero Bodhisattva
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 10:52 am Post subject: Re: xdm start "automatisch" |
|
|
Oortje wrote: | water wrote: | Na de bootstrap van Gentoo 1.4 start XDM automatisch, terwijl dit niet in rc.conf geregeld is. Maar waar dan wel? Hoe kan ik eventueel in console zoeken op de inhoud van de files? |
Default runlevel in /etc/inittab?
Console:X: |
Afaik doet gentoo hier niet aan. _________________ Diplomacy is the art of letting the other party have things your way.
-- Daniele Vare |
|
Back to top |
|
|
H-Pi Apprentice
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 9:34 pm Post subject: idd.. |
|
|
..gentoo hanteert haar eigen runlevels, je kan ze ook zelf maken, zo heb ik bijv. "boot", "default", "nonetwork" en "single", het valt mij op dat veel gentoo-gebruikers dat niet eens weten
zorgen dat iets gestart wordt gaat met "rc-update add <iets> <runlevel>"
en zorgen dat iets niet meer gestart wordt gaat met "rc-update del <iets> <eventueel runlevel>"
xdm eruit gooien gaat dus met "rc-update del xdm", maar dat werd al gezegd
en ik zou dus niet in de 1 - 7 runlevels gaan kloten, maar gewoon in de gentoo-runlevels blijven |
|
Back to top |
|
|
voidzero Bodhisattva
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 9:37 pm Post subject: Re: idd.. |
|
|
H-Pi wrote: | ..gentoo hanteert haar eigen runlevels, je kan ze ook zelf maken, zo heb ik bijv. "boot", "default", "nonetwork" en "single", het valt mij op dat veel gentoo-gebruikers dat niet eens weten |
I knew that, maar alleen niet hoe je omschakelt van de ene naar de andere runlevel. init 5 is net zo default als init 3?
H-Pi wrote: | xdm eruit gooien gaat dus met "rc-update del xdm", maar dat werd al gezegd |
Mja don't forget the runlevel _________________ Diplomacy is the art of letting the other party have things your way.
-- Daniele Vare |
|
Back to top |
|
|
H-Pi Apprentice
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 10:26 pm Post subject: Re: idd.. |
|
|
vocis wrote: | I knew that, maar alleen niet hoe je omschakelt van de ene naar de andere runlevel. init 5 is net zo default als init 3? |
ja ok, maar dat was in dit probleem ook niet van belang
vocis wrote: | Mja don't forget the runlevel |
maar is het niet zo dat als je geen runlevel meegeeft, xdm dan uit alle levels gegooid wordt? dan hoef je bij "rc-update del ..."dus niet per se altijd een runlevel mee te geven
Last edited by H-Pi on Wed Sep 18, 2002 10:30 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
voidzero Bodhisattva
|
Posted: Wed Sep 18, 2002 10:29 pm Post subject: Re: idd.. |
|
|
H-Pi wrote: | maar is het niet zo dat als je geen runlevel meegeeft xdm dan uit alle levels gegooid wordt? dan hoef je bij del dus niet per se altijd een runlevel mee t egeven |
Zo leert men nog eens bij
Mark _________________ Diplomacy is the art of letting the other party have things your way.
-- Daniele Vare |
|
Back to top |
|
|
|