View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
esc* n00b
|
Posted: Sun May 30, 2004 2:55 pm Post subject: fluxbox ja xmms |
|
|
Tervehdys kaikille tasapuolisesti. Tämä ongelma sen verran hankala minulle yrittää selvittää tuolla muilla foorumeilla niin turvaudun tänne finnish uutukaiseen. Elikkäs muuten olen tyytyväinen fluxbox käyttäjä mutta pieni asia jäi vaivaamaan kun jokin aika sitten päivitin versioon 0.9.9. Mainittakoon että ongelma ei ollut vanhassa 0.9.8. Kun siis käynnistän xmms niin tuonne "tehtäväpalkkiin" vai mikä taskbar/fluxbar tms. onkaan niin tulee yksi "ylimääräinen" palkki xmms (jossa ei ole kuvaketta), eli siis kaksi tuolla onkin normaalia käynnistyksessä jossa tulee itse xmms ja playlist tuonne palkkiin. Mutta sen lisäksi tulee toinen xmms palkkiin, ei siis toinen ohjelma. Joka tapauksessa kun suljen xmms normaalisti, häviää se tuolta palkista sekä playlist myös. Mutta se "ylimääräinen" xmms jää tuonne roikkumaan. Ainoa tapa saada se pois on siirtää se häiritsemästä toiseen työpöytään tai käynnistää x&fluxbox uudelleen. Jos jokin ymmärsi mitä yritin onnettomasti selittää niin hyvä Vie tehtävä palkista turhaa tilaa ja sitten häiritsee vaikka koko xmms ei olisi käynnissä.
xmms käynnistys, alhaalla palkissa näkyvät XMMS ja XMMS Playlist
sekä tämä mysteerinen ylimääräinen xmms (pienellä). Suljen niin XMMS ja XMMS Playlist katoavat tuolta palkista ja tuo xmms ei häviä. Ensimmäisen kerran kun käynnistää xmms niin tuo ylimääräinen tulee kaveriksi. Kuitenkaan vaikka sulkisin ja käynnistelisin xmms niin siellä on vain se yksi ylimääräinen. Muissa ohjelmissa en ole havainnut vastaavaa ongelmaa, eli kun lopetan ohjelman häviää se myös tuolta alhaalta palkista. edit: screenshotit
flux
flux2 |
|
Back to top |
|
|
Flammie Retired Dev
|
Posted: Sun May 30, 2004 3:37 pm Post subject: |
|
|
Minä en oikein tunne tuota fluxboxia, mutta olisikos tuo käytännössä niinkuin notification area applet (vastaa wintoosin systrayta)? Sehän joskus toimii siten, että kun ohjelman luulee sulkevansa niin prosessi jää henkiin ja jättää sen kuvakkeen sinne. Ja toisaalta xmms:ää pitää muutenkin joskus potkia kuoliaaksi kun se jää sinne prosesseihin roikkumaan, auttaako kill -9 mitään? |
|
Back to top |
|
|
goldfish n00b
|
Posted: Sun Jun 20, 2004 1:03 pm Post subject: |
|
|
Pitänee myös muistaa, että fluxbox 0.9.9 on development versio, eli on varsin todennäköistä, että tuonlaisia ongelmia esiintyy. Itse käytän edelleen vanhaa stable versiota 0.1.14. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|