hanta Tux's lil' helper
|
Posted: Thu Jul 01, 2004 3:32 pm Post subject: **rkele |
|
|
pakko hieman purkaa...
meni nimittäin gentoon asennus uusiksi. kauanhan sitä on verta nenästä kaivettukin breakmygenoon ebuildeilla, love-sorsilla, gcc:n positamisella ja epämääräisillä asennuksilla. nyt sitten viimein koko homma tyssäsi omaan virheeseen
siistin konetta ja käänsin osia softasta uusiksi, kun kone hyytyi. tyhmänä sällinä en jaksanut logata toisselta koneelta sisään, vaan painoin kylmän rauhallisesti reset-nappia. kone boottasi, mutta ei saanut ladattua yhtäkään modulia. ei se mitään, koetan kääntää kerneliä uusikis saadakseni modulit kasaan, mutta modulien asennus ei onnistu. ja-hah, taisin rikkoa module-init-toolsin tai jotiaan siltä suunnalta. ei muuta kun ko. softat uudelleen kääntymään paitsi, että... normaalisti loistava systeemini, jossa portage puu on vain yhdellä koneella (web, ssh, tiedosto, ym. palvelin) ei tietysti toimikaan, kun en saa verkkokortin ajureita ladatuksi, paketteja ei tetysti ole myöskään lokaalilla koneella joten homman voi muutenkin unohtaa.
vaihtoehdoiksi jäi kääntää verkkokortin ajurit kerneliin sisään ja koettaa temppuilla kone kuntoon tai asentaa koko homma alusta. puhdas asennus (/home tietty säilyy) sitten lopulta voitti. olin muutenkin ollut aikeissa hieman siivoilla ja tavallaan olin myös halunnut juuriosion reiserfs:ksi. nyt molempiin tarjoutui loistava tilaisuus.
vaan en minä siltikään tästä asennustouhusta niin kamalasti nauti. hidastahan se on. tosin edellinen asennus olikin kestänyt jos pari vuotta (1.2:n ilmestymisestä asti), joten ei tätä nyt niin kamalan usein ole joutunut tekemään. lisäksi kun homman voi hoitaa tältä projektikoneelta etänä, niin homma alkaa jo olemaan siedettävissä.
tunnin päästä on tuurilla perusasennus ohi. sitten enää x.org, gnome, openoffice, ... _________________ Janne |
|