View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
skeezer n00b
|
Posted: Fri Aug 13, 2004 7:43 pm Post subject: Mutt ymmärtämään skandeja |
|
|
Olen asentanut Gentoohon sähköpostiserveriksi qmailin ja posteja luen muttilla. Nyt täytyisi saada muttissa skandit näkymään, tällä hetkellä minulla on /etc/mutt/Muttrc -tiedostossa
Code: |
set charset = "ISO-8895-1"
|
ja olen tehnyt tämän ohjeen mukaiset säädöt: https://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=161797
Mitenkäs saisin skandit näkymään oikein? Tällä hetkellä ne tulostuvat kysymysmerkkeinä tai koodeina tyyliin "\366l".
Kiitokset vastauksista |
|
Back to top |
|
|
jmz2 Guru
|
Posted: Fri Aug 13, 2004 8:14 pm Post subject: |
|
|
Skandit näkyvät kysymysmerkkeinä, koska mutt luulee ettei terminaalisi pysty näyttämään niitä. Korjaat tilanteen antamalla Code: | export LC_CTYPE=fi_FI | käskyn. Jos haluat, että asetus säilyy, niin se pitää laittaa esimerkiksi /etc/profile -tiedostoon tai kotihakemistosi .bashrc -tiedostoon. |
|
Back to top |
|
|
hanta Tux's lil' helper
|
Posted: Sat Aug 14, 2004 12:43 pm Post subject: |
|
|
jmz2 wrote: | Skandit näkyvät kysymysmerkkeinä, koska mutt luulee ettei terminaalisi pysty näyttämään niitä. Korjaat tilanteen antamalla Code: | export LC_CTYPE=fi_FI | käskyn. |
juu tai vaihtoehtoisesti fi_FI@euro
jmz2 wrote: | Jos haluat, että asetus säilyy, niin se pitää laittaa esimerkiksi /etc/profile -tiedostoon tai kotihakemistosi .bashrc -tiedostoon. |
.bashrc käy, mutta /etc/profile ei ole gentoossa fiksu paikka tehdä omia muutoksia. kyseinen tiedosto voi muuttua päivityksen yhteydessä, ja vaikka sen muistaisikin mergettää joka kerta käsin, on se aivan turhaa työtä.
olen nipottanut tästä ennekin, mutta gentoo tapa lisätä ympäristömuuttujia, on tehdä niitä varten tiedosto hakemistoon /etc/env.d ja kirjoittaa sinne haluamansa muuttujat. komento env-update kasaa ko. hakemiston tiedoista tiedoston /etc/profile.env, joka luetaan mukaan tiedstossa /etc/profile.
lisää tietoa systeemistä esim. gentoon omasta dokumentaatiosta:
http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook-x86.xml?part=2&chap=6 _________________ Janne |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|