View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rroet Apprentice
Joined: 27 May 2002 Posts: 176 Location: The Hague, The Netherlands
|
Posted: Tue Nov 05, 2002 10:42 pm Post subject: waar post ik nieuwe ebuild files |
|
|
ik zit met de volgende vragen:
- waar post ik m'n nieuwe ebuild files
- Hoe kan ik ze aan tests laten onderwerpen zodat ze eventueel in de portage tree kunnen worden opgenomen.
Ik heb een Linux Terminal Server Client frontend package dat er heel gelikt uit ziet. Tevens is deze nu beschikbaar met een ebuild die ik zelf heb gebouwd. Ik zou deze graag in de portage tree willen hebben omdat het een heel goed pakketje is om lowcost terminals mee te bouwen in en "helaaaaaas" door windows overheersde terminal server omgeving.
Het leuke van deze Terminal Server Client is trouwens ook dat er support is om VNC connecties over te nemen. _________________ Workstation: Shuttle SN85G4v2, AMD64 3200+, 512MB, 250GB sata, Radeon 9800 Pro.
Server 1: here
Server 2: here |
|
Back to top |
|
|
Zu` l33t
|
Posted: Wed Nov 06, 2002 12:46 am Post subject: Re: waar post ik nieuwe ebuild files |
|
|
Rroet wrote: |
- waar post ik m'n nieuwe ebuild files
|
Die post je op https://bugs.gentoo.org
Je moet wel eerst een account aanmaken.
Lees er dit nog eens op na: Contributing Ebuilds
Rroet wrote: |
- Hoe kan ik ze aan tests laten onderwerpen zodat ze eventueel in de portage tree kunnen worden opgenomen.
|
Je kunt ze bijv. posten op deze forums en vragen of mensen ze willen testen, hier bijvoorbeeld. |
|
Back to top |
|
|
Niek Apprentice
Joined: 14 May 2002 Posts: 236 Location: Houten, The Netherlands
|
Posted: Thu Nov 07, 2002 11:47 am Post subject: |
|
|
Kleine aanvulling op de vorige post: gebruik altijd lintool om je ebuild te testen. Lintool zit in het package gentoolkit (emerge gentoolkit), een quote uit de manpage:
Quote: | DESCRIPTION
Lintool checks if a set of ebuilds conforms to the ebuild
style guide. This is not (yet) an exhaustive test, so your
ebuild might be broken even if lintool thinks it's okay. |
_________________ Bezoek ook eens de Nederlandstalige Gentoo IRC channel op irc.freenode.net - #gentoo-nl |
|
Back to top |
|
|
Zu` l33t
|
Posted: Tue Nov 12, 2002 10:35 pm Post subject: |
|
|
Niek wrote: | Kleine aanvulling op de vorige post: gebruik altijd lintool om je ebuild te testen. Lintool zit in het package gentoolkit (emerge gentoolkit), een quote uit de manpage:
Quote: | DESCRIPTION
Lintool checks if a set of ebuilds conforms to the ebuild
style guide. This is not (yet) an exhaustive test, so your
ebuild might be broken even if lintool thinks it's okay. |
|
Interessant
Thanks ! |
|
Back to top |
|
|
|