Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
foutje in installatie manual ?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
braintjen
n00b
n00b


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 5

PostPosted: Sun Sep 19, 2004 6:22 pm    Post subject: foutje in installatie manual ? Reply with quote

voorafgaande:
als volslagen nerd ben ik toch maar es voor het mooie materiaal gegaan en ben ik gestart met het installeren van gentoo.

concreet:
tijdens install koos ik voor optie stage3tarball + GRP volgens de specs in pagina http://www.gentoo.org/doc/nl/gentoo-x86-install.xml

mijn eerste opmerking hierbij is dat ik niet eens weet wat GRP is, dus dat zou toch ff handig zijn als het ergens in die manual erbij stond.

anyway, aangekomen op punt "code listing 8.3: GRP bestanden copieren" zit ik met een vervelend probleempje
de lijn #cp -a /mnt/.../packages staat op CD2 doch gezien de kersverse install is men gentoo geboot op de cdrom en kan ik die dus niet umounten om de cd te verwisselen.

anyone pls????
Back to top
View user's profile Send private message
toMeloos
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 24 Jul 2003
Posts: 101
Location: The Netherlands

PostPosted: Sun Sep 19, 2004 7:05 pm    Post subject: Reply with quote

je hebt de grp bestanden niet nodig om de installatie af te ronden. dus eerst de installatie doorlopen, dan opnieuw opstarten in je nieuwe systeem en dan kun je cd 2 mounten en alsnog even de rest van de GRP bestanden kopieren.
Back to top
View user's profile Send private message
Rainmaker
Veteran
Veteran


Joined: 12 Feb 2004
Posts: 1650
Location: /home/NL/ehv/

PostPosted: Sun Sep 19, 2004 11:00 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Note: Een volledige Gentoo Linux 2-CD set bevat het Gentoo Reference Platform, welke een volledige voorgecompileerde Gentoo Linux omgeving is inclusief GNOME, KDE, Mozilla en OpenOffice. Dit platform werd in het leven geroepen om zeer snel Gentoo Linux te kunnen installeren. De "compileer van broncode" functionaliteit, welke het bouwblok van Gentoo Linux is, blijft uiteraard volledig ondersteund. Het doel van GRP is om Gentoo Linux eenvoudiger te maken voor diegenen die dat willen, zonder Gentoo's krachtige "compileer van broncode" functionaliteit enigzins af te zwakken.


Groene veld in de introductie
_________________
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.
Back to top
View user's profile Send private message
braintjen
n00b
n00b


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 5

PostPosted: Mon Sep 20, 2004 6:00 pm    Post subject: Reply with quote

thanks guys, dat was zeer bruikbaar info :-)

stoem van me dat ik natuurlijk die note niet goed gelezen had weeral :-/

ik ben nog beetje aan het prullen met de install maar ik denk dat ik er wel doorheen kom ;-)
the hard way is the best to found out :roll:

betreffende de manual, ervaar ik als total-loss-nerd toch nog zaken die beter konden uitgelegd zijn vind ik, ale kwestie van de logica beter te stroomlijnen. maar dat is maar mijn 2 eurocent heh

anyway, big thanks, ik kom zeker nog met vragen af ;-)
Back to top
View user's profile Send private message
spufi
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 25 Apr 2002
Posts: 119
Location: Mechelen - Belgium

PostPosted: Wed Sep 29, 2004 9:59 am    Post subject: Reply with quote

braintjen wrote:
ale kwestie van de logica beter te stroomlijnen


Mja, my - totally personal - opinion is dat ze in de fout zijn gegaan toen ze alle architecturen in 1 bundel hebben gestoken. Vroeger was er een aparte voor zowel x86, sparc etc etc ...
Toen waren de manuals beter overzichtelijk en "volgbaar", nu moet je vaak zitten trickjumpen van de ene kant naar de andere om het een beetje te kunnen volgen.

Sinds 't prille begin gebruik 'k Gentoo, toen de handbook naar maar iets van een 10 pagina's was (of was 't minder, can 't remember) maar deze was tenminste totally to the point, hij is in de loop der jaren mooi uitgebreid geraakt - in de goeie zin - maar die laatste change ... 8O
True, er is ergens nog een quick-installation guide te vinden voor x86, maar gemakkelijk te vinden zou 'k 't ook niet noemen.

En voor wat ik er al van heb gezien, zijn er hierdoor ook meer gentoo-newbies die terugschrikken net door die manual. Op de MUD waar 'k geregeld vertoef, is er een RTFM club, speciaal voor Linux, Unix, MacOSX liefhebbers & voor mensen die eraan willen beginnen maar hulp goed kunnen gebruiken. Hoe vaak 'k daar al niet mensen heb zien beginnen aan Gentoo maar gewoon nie door die bundel heen geraken ...
Meestal is mijn eerste reactie dan "RTFM! The handbook explains it all, you'll find your answers in there", ... tot ze me vragen wat sparc, hp64 enzo is ...

(heb dit punt trouwens als remark bij gezet bij de Gentoo Survey)

spufi,
cuddling his old Gentoo cdrom with the old handbook version
Back to top
View user's profile Send private message
aschrijver
n00b
n00b


Joined: 30 Aug 2004
Posts: 8

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 11:04 am    Post subject: Installatie hulpmiddelen Reply with quote

Er zijn natuurlijk handige hulpmiddelen voor mensen die geen zin hebben om zo'n heel handbook door te gaan werken...
Denk bijvoorbeeld aan http://gis.anymore.nl.
Ook al is het development software, het is al goed genoeg om een volledige Gentoo installatie (vanaf source) op te zetten zonder handmatig al die commando's over te gaan zitten typen.
Back to top
View user's profile Send private message
nl0pvm
n00b
n00b


Joined: 08 Nov 2004
Posts: 46
Location: Netherlands

PostPosted: Mon Nov 08, 2004 8:51 pm    Post subject: handleiding gentoo / sparc Reply with quote

Mwah,

Ik ben nu bezig met het voor de eerste keer installeren van gentoo. Ik ben eigelijk een suse gebruiker. Ik heb de eer om nu een installatie te doen op een sparcstation 10 dual processor zonder cd-rom. Ik vind dat gentoo daar buitengewoon slechte support voor heeft. Iets simpels als webinstall oid vanaf een floppy etc is er gewoon niet. Eerst via via uitvogelen dat je moet gaan tftp booten etc etc.. en dan nog blijkt het tftpboot-file een fout te bevatten en je dus een debian bootflop/tftp-file nodig hebt. Ook is de handleiding warrig opgezet.. De hoofdstukken volgen elkaar niet chronologisch op. Jammer... Ondertussen bij ik al 44 uur aan bootstrap.sh bezig dus :-)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum