Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
Nieuw forum, opbouwende kritiek gewenst
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

Goto page Previous  1, 2  
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 2:31 pm    Post subject: Reply with quote

niet eens specifiek forum hoor ;-)
tsja wat is het makkelijke van Dutch?

mischien kan ik er idd wel beter een portal van maken zonder forum , ik moet daar eens goed over denken
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 3:18 pm    Post subject: Reply with quote

ik heb net 2 domeinen gekocht die ik voor een portaal kan gaan gebruiken (namen noem ik pas na bevestiging) . Als er dus nu al mensen zijn die dat mee op willen zetten hoor ik het graag!
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
lodder_
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Nov 2004
Posts: 162
Location: Knokke-Heist, Belgium

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 4:54 pm    Post subject: Reply with quote

ik denk persoonlijk dat je het best eerst met een portal begint en later kan men nog uitbreiden.
Waarom iets maken dat al bestaat en nog uitgebreider is. --> slaat op forum

voor een portal zie ik wel zitten
je kan me altijd mailen
_________________
delodder.be
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 5:25 pm    Post subject: Reply with quote

Een portal is wellicht interessant ja.
Hierbij zou ik best aan mee willen werken.
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 8:35 pm    Post subject: Reply with quote

ok vanaf waar organiseren we dat?

toch maar mijn forum nemen?
hier?
losse site (zie ik niet zitten) ?

ik wil voordat we beginnen wel even afstemmen etc
ik ben geen webguru (C en assembly gaan lastig op een site ;-) ), maar dat is wel te regelen.
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
lodder_
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Nov 2004
Posts: 162
Location: Knokke-Heist, Belgium

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 9:33 pm    Post subject: Reply with quote

mss een nieuwe topic starten over wat en waar de mensen zouden kunnen helpen en wat ze willen op de portal als poll of zo.....

en uw forum als bezig denk dat het moeilijk zal zijn want ik hou het liever op 1 forum forums.gentoo.org
no offence ;)
_________________
delodder.be
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 10:41 pm    Post subject: Reply with quote

nee tuurlijk is dat niet erg... keuze is goed ;-)


Ik probeer het gewoon een tijdje met dat forum en dan zie ik wel of het aanslaat. Ik leer er sowieso veel van.

Kan ik hier ook polletjes aanmaken?
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
Q-collective
Advocate
Advocate


Joined: 22 Mar 2004
Posts: 2071

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 2:53 am    Post subject: Reply with quote

boudewijn wrote:
ok vanaf waar organiseren we dat?

Van die domeinen wat je gekocht zegt te hebben misschien?

Quote:
toch maar mijn forum nemen?

Hier lijkt me prima

Quote:
ik wil voordat we beginnen wel even afstemmen etc

Logisch

Quote:
ik ben geen webguru (C en assembly gaan lastig op een site ;-) ), maar dat is wel te regelen.

Waar heb je het over? Sites werken met html, php, python, etc... snap de opmerking over C en Assembly niet echt, maar zal wel humor zijn.

Quote:
Ik probeer het gewoon een tijdje met dat forum en dan zie ik wel of het aanslaat. Ik leer er sowieso veel van.

Kun je doen, en je leert er idd wat van.

Quote:
Kan ik hier ook polletjes aanmaken?

Erm? Kijk eens in de opties van je startpost.

No offence intended, maar ik zie jou nou niet bepaalt een community opstarten
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 6:07 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
No offence intended, maar ik zie jou nou niet bepaalt een community opstarten

ow. beargumenteer dat eens. Je kent me niet eens.

en je het was een grapje van dat asm en dat C. Ik ben zelf embedded software developer en daarmee wou ik aangeven dat websites niet mijn specialiteit is.

En doe alsjeblieft even wat relaxter zeg
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
Niek
Apprentice
Apprentice


Joined: 14 May 2002
Posts: 236
Location: Houten, The Netherlands

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

No offence, maar dit gaat dus _niet_ zo werken. Je build geen community door mensen te forcen en proberen weg te trekken bij andere plekken (lees: FGO). We hebben hier maar een paar posts per dag, en nu wil jij er een heel eigen forum aan wijden met 11 subforums? FYI: dit gaat je dus niet lukken.

Als er nou duizenden potentiele gebruikers waren en dit forum te druk was, kon ik er nog wat voor zeggen. Maar dit is niet het geval, het lukt bijv. al niet de GWN te vertalen in het Nederlands, simpelweg omdat er te weinig interesse is.

Gentoo-ers zijn sowieso niet zo forum-achtig meestal. Op IRC (ik ben op @ #gentoo-nl) en in de ML's is het sowieso een stuk drukker. Heb je uberhaupt wel ooit onderzoek gedaan of hier dringend interesse is was? Ik heb je nog niet eerder op IRC of dit forum gezien.
My take: verspil je tijd niet hieraan en help liever mee aan iets waar wel belangstelling voor is. Een gentoo.nl site met korte uitleg wat gentoo is etc, bijvoorbeeld.

Dat waren mijn 2 centjes...
_________________
Bezoek ook eens de Nederlandstalige Gentoo IRC channel op irc.freenode.net - #gentoo-nl
Back to top
View user's profile Send private message
lodder_
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Nov 2004
Posts: 162
Location: Knokke-Heist, Belgium

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

wel goed geformuleerd moet ik zeggen en ik vind dat je gelijk heb maar als er nu zoals je zegt een gentoo.nl komt kunnen de mensen zich beter voorstellen wat gentoo is een dan ook meer intresse kunnen krijgen in gentoo.
_________________
delodder.be
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

///lodder\\\ wrote:
wel goed geformuleerd moet ik zeggen en ik vind dat je gelijk heb maar als er nu zoals je zegt een gentoo.nl komt kunnen de mensen zich beter voorstellen wat gentoo is een dan ook meer intresse kunnen krijgen in gentoo.


Ja ik heb onderzoek gedaan.

Ik kwam tot de volgende conclusie: doordat gentoo ook echt helemaal niks aan PR doet ziet iedereen het als een heel erg lastige distro. Men denkt gewoon dat je bij install 10.000x gcc moet gaan runnen....

als je dus duidelijkheid schept zou het sowieso wat meer mensen aantrekken. Gentoo heeft gewoon een imago probleem (en niet alleen bij n00bs. Ik ken ook zat debian mensen die er aardig veel mee werken). Dat is het punt.

maar als het niet hoeft, ok dan niet.
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
lodder_
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Nov 2004
Posts: 162
Location: Knokke-Heist, Belgium

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 2:29 pm    Post subject: Reply with quote

boudewijn wrote:
///lodder\\\ wrote:
wel goed geformuleerd moet ik zeggen en ik vind dat je gelijk heb maar als er nu zoals je zegt een gentoo.nl komt kunnen de mensen zich beter voorstellen wat gentoo is een dan ook meer intresse kunnen krijgen in gentoo.


Ja ik heb onderzoek gedaan.

Ik kwam tot de volgende conclusie: doordat gentoo ook echt helemaal niks aan PR doet ziet iedereen het als een heel erg lastige distro. Men denkt gewoon dat je bij install 10.000x gcc moet gaan runnen....

als je dus duidelijkheid schept zou het sowieso wat meer mensen aantrekken. Gentoo heeft gewoon een imago probleem (en niet alleen bij n00bs. Ik ken ook zat debian mensen die er aardig veel mee werken). Dat is het punt.

maar als het niet hoeft, ok dan niet.


maar met een extra forum gaat het probleem dat jij nu aan snijt niet weg en dat is veronderstel ik het gentoo-forum.nl
_________________
delodder.be
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 5:13 pm    Post subject: Reply with quote

hmm als je de zaak wat toegankelijker maakt raak je wel van je imago probleem af. Dat is dan het vliegwiel effect. Hoe beter je imago, hoe meer mensen het gaan gebruiken, en hoe beter het imago weer wordt. Want bijna geen enkele non-gentoo linux user weet nu echt wat gentoo is!

als je ze bewust kunt maken dat gentoo niet 3 weken gcc runnen is ben je imo al een hele stap verder.
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
Braempje
l33t
l33t


Joined: 31 Jan 2003
Posts: 748

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

boudewijn wrote:
///lodder\\\ wrote:
wel goed geformuleerd moet ik zeggen en ik vind dat je gelijk heb maar als er nu zoals je zegt een gentoo.nl komt kunnen de mensen zich beter voorstellen wat gentoo is een dan ook meer intresse kunnen krijgen in gentoo.


Ja ik heb onderzoek gedaan.

Ik kwam tot de volgende conclusie: doordat gentoo ook echt helemaal niks aan PR doet ziet iedereen het als een heel erg lastige distro. Men denkt gewoon dat je bij install 10.000x gcc moet gaan runnen....

als je dus duidelijkheid schept zou het sowieso wat meer mensen aantrekken. Gentoo heeft gewoon een imago probleem (en niet alleen bij n00bs. Ik ken ook zat debian mensen die er aardig veel mee werken). Dat is het punt.

maar als het niet hoeft, ok dan niet.

Ik heb de discussie hier al een tijdje gevolgd en vond het toch maar eens tijd om mijn mening ook te geven. Je hebt kennelijk zin om iets te doen voor Gentoo en je hebt de middelen.

Neem contact op met de Gentoo PR (Swift), en ja dat kan zelfs in het Nederlands! Er zijn al veel besprekingen geweest binnen Gentoo voor portals in verschillende talen dus wie weet ga je nu dubbel werk doen of beter nog, kan je meehelpen met een oficiële portal. Gentoo doet dus wel aan PR, maar onderschat zoiets niet op internationaal vlak! Help gewoon mee in plaats van solo-acties op te starten...

Denk trouwens eens goed na over wat je op de site wil zetten dat nog niet op forums.gentoo.org, nl.gentoo-wiki.com en gentoo.org/doc/nl want volgens mij gaat het moeilijk worden. Ik zie sowieso meer nut in aanvulling van bestaande documentatie, maar dat is natuurlijk jullie keuze.
_________________
Dictionary of the Flemish Sign Language - Woordenboek Vlaamse Gebarentaal
Back to top
View user's profile Send private message
tovrstra
n00b
n00b


Joined: 13 Aug 2003
Posts: 66
Location: Gent, Belgium

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 7:52 pm    Post subject: Reply with quote

boudewijn wrote:
hmm als je de zaak wat toegankelijker maakt raak je wel van je imago probleem af. Dat is dan het vliegwiel effect. Hoe beter je imago, hoe meer mensen het gaan gebruiken, en hoe beter het imago weer wordt. Want bijna geen enkele non-gentoo linux user weet nu echt wat gentoo is!

als je ze bewust kunt maken dat gentoo niet 3 weken gcc runnen is ben je imo al een hele stap verder.


Je goeie bedoelingen zijn allemaal bijzonder leuk, maar je doet dubbel werk. Een tweede Nederlandstalig gentoo forum is verloren moeite. De vermelde behoefte voor een nieuw forum lijkt me bovendien eerder een drogreden om te verbergen dat je het enkel doet omdat je het cool vindt en liefst zou willen dat anderen jou ook cool vinden. Net hetzelfde geldt voor de portal.

Met een gecoördineerde inspanning ga je pas echt je goeie bedoelingen waar maken terwijl parallel werk zoals het jouwe enkel verwarring schept. Hopelijk zie je de positieve noot in mijn commentaar.
Back to top
View user's profile Send private message
boudewijn
Apprentice
Apprentice


Joined: 11 Jan 2005
Posts: 257
Location: Netherlands

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

dat zie ik zeer zeker in.

Kun jij me dan even vertellen welk nederlandstalig gentoo portal er is? Dat portal was btw niet eens mijn idee!



btw: ik doe dit niet om cool te zijn ;-) ... kost me veel te veel tijd en een veel te kleine doelgroep. En al zou ik het daarom doen, mag dat soms niet? Ik denk dat er juist keuze moet zijn qua fora, net als qua distro's etc


mijn motivatie voor dat forum:

1: als het loopt help ik mensen (ALS !!!)
2: ik leer er veel van

en ja als het niet loopt, dan is dat zo en kan ik over tijdje gewoon dat forum opdoeken.
_________________
Mijn Nederlandstalige Gentoo forum:
http://www.gentoo-forum.nl
Back to top
View user's profile Send private message
M@rijn
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 28 Jan 2004
Posts: 145
Location: Zierikzee (The Netherlands)

PostPosted: Thu Jan 27, 2005 10:01 pm    Post subject: Reply with quote

Ga NIET solo, zoals al eerder gezegd probeer de club te joinen (nl.gentoo.org niks?).
Ik begin een hekel te krijgen aan van die kleine LINUX website die met veel poeha worden geopend, en een jaar later weer (half) dood zijn, zo krijg je dus ook nooit alle info netjes ergens op 1 of 2 locaties. Ik ken genoeg van die sites (linuxaddict, linux-box, etc. etc.), het idee van het forum vind ik beter ...
_________________
Gentoo is just an Aston Martin, "Power, beauty and soul"
Back to top
View user's profile Send private message
lhurgoyf
n00b
n00b


Joined: 11 Jun 2003
Posts: 34

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

M@rijn wrote:
Ga NIET solo, zoals al eerder gezegd probeer de club te joinen (nl.gentoo.org niks?).
Ik begin een hekel te krijgen aan van die kleine LINUX website die met veel poeha worden geopend, en een jaar later weer (half) dood zijn, zo krijg je dus ook nooit alle info netjes ergens op 1 of 2 locaties. Ik ken genoeg van die sites (linuxaddict, linux-box, etc. etc.), het idee van het forum vind ik beter ...


Ik ga met marijn hierin mee, toevallig zitten wij ook samen op hetzelfte forum/portal (nedlinux.nl) Er worden zoveel linux sites opgestart die gedoemd zijn te mislukken veel eindigen als vaporware of sites met 3 stukkies documentatie en zonder gebruikers. op nedlinux hebben we een hele berg gentoo gebruikers (meer als hier in het nl forum) een eigen wiki en portal site. deze loopt lekker, waarom? gewoon omdat de site zich niet op 1 doel richt. de meeste linux info is toch algemeen. een postfix installatie is op debian niet anders als op gentoo of fedora om maar wat te noemen.
_________________
Nederlands linux forum? Flash @ http://www.nedlinux.nl
Back to top
View user's profile Send private message
yngwin
Retired Dev
Retired Dev


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 4572
Location: Suzhou, China

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 11:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zie ook weinig heil in weer een site/forum/portal/wiki/wat-dan-ook. Voor specifieke Gentoo problemen moeten mensen gewoon hier zijn, en voor iets algemenere Linux onderwerpen is er nedlinux.nl (forum en wiki).
_________________
"Those who deny freedom to others deserve it not for themselves." - Abraham Lincoln
Free Culture | Defective by Design | EFF
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum