View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
iccb n00b
|
Posted: Thu Jan 27, 2005 10:19 am Post subject: amd64 ja gentoo |
|
|
Terve!
Saan tässä viikon sisällä Shuttle SN95G5 koneen ja siihen amd64 3200+ prossun ja olen yrittänyt etsiä varmaa tietoa, kannattaako asentaa Gentoo 64 bittisenä vai ihan "normaalisti" athlon xp optimoituna? Kokemusta Gentoosta on athlonxp ja via epia alustoilta. Lähinnä kiinnostaa saanko kaikki ohjelmat toimimaan 64 bittisinä?.. Kone tulee ihan peruskäyttöön ja cedegalla olisi tarkoituis pelailla steamin kautta dodia.
Pitääkö odottaa 2005.0 julkaisua vai meneekö 2004.3:lla sisään? Tuntuu olevan hiukan ristiriitaista tietoa tuosta toimivuudesta....
KDE:tä tulisin käyttämään ja olisi kiva jos saisi kaikki videot näkymään myös. Jos jollain on sama kone niin kertokoon jos jotain ongelmia tulee asennuksessa.
Kiitos etukäteen! _________________ i.c.c.b. |
|
Back to top |
|
|
suikka n00b
|
Posted: Wed Feb 02, 2005 3:02 pm Post subject: |
|
|
itselläni on 3500+ winchesteri ja hyvin tämä 2004.3 tuntuu pelaavan.. pieniä ongelmia kun olen sen verran noob vielä linuxin kanssa.. |
|
Back to top |
|
|
mrv Tux's lil' helper
|
Posted: Thu Feb 03, 2005 8:18 am Post subject: |
|
|
Terve,
Itse olen joutunut asentamaan binaareina ainoastaan OpenOfficen ja Firefoxin. Syyt: 1) Openoffice ei ilmeisesti vielä käänny 64-bittiseksi ja 2) Firefoxin plug-init eivät pelaa 64-bittisen selaimen kanssa, koska ovat 32-bittisiä eli täytyy käyttää 32-bittistä mozilla-firefox-bin pakettia.
Tuosta Cedegasta minulla ei ole mitään kokemuksia. Uskoisin kuitenkin, että se täytyisi jotenkin saada asennettua 32-bittisenä, että sillä voisi pelata 32-bittisiä pelejä.
-mrv- |
|
Back to top |
|
|
oggialli Guru
Joined: 27 May 2004 Posts: 389 Location: Finland, near Tampere
|
Posted: Sun Feb 06, 2005 6:30 pm Post subject: |
|
|
Pluginejä jotka ei pelaa taitaa olla vain yksi eli Flash.
mplayer/xine pluginit eli kaikki videoformaatit toimii ja myös java toimii 64-bittisenä sekä firefoxin oman skriptikielijutun avulla tehdyt extensionit. _________________ IBM Thinkpad T42P - Gentoo Linux |
|
Back to top |
|
|
iccb n00b
|
Posted: Tue Feb 08, 2005 9:28 am Post subject: |
|
|
Kiitoksia kaikille vastauksista!
Asennus meni kivasti ja tällä hetkellä kaikki tuntuu toimivan muuten paitsi mplayer ei suostunut kääntymään. Pikaisella katsauksella en löytänyt suoraan syytä. Pitänee tutkia tarkemmin kun jaksaa, ei sillä kiirusta. Flash toimii hyvin, javan kanssa pientä ongelmaa vielä, ainakin firefoxilla, enpä huomannut ees konqueroria käyttää...
Mikäs on se infokikkare kun tuo uptimeä, ym. tietoa työpöydälle? Superkaramba? _________________ i.c.c.b. |
|
Back to top |
|
|
oggialli Guru
Joined: 27 May 2004 Posts: 389 Location: Finland, near Tampere
|
Posted: Tue Feb 08, 2005 3:58 pm Post subject: |
|
|
Tuommoiseen on hyviä torsmo ja gdesklets sekä gkrellm, superkaramba on vähän heikko.
Cedegan saa asennettua suoraan portagella transgamingin binääreistä toimivaksi, IA32 emulointi pitää tietty olla päällä. _________________ IBM Thinkpad T42P - Gentoo Linux |
|
Back to top |
|
|
iccb n00b
|
Posted: Tue Feb 08, 2005 5:09 pm Post subject: |
|
|
Testaanpa noita, kitokset vinkistä! Cedega meni hyvin sisään ja dod toimii mainiosti. Fontit ovat vähän pieniä, mutta se ei haittaa. _________________ i.c.c.b. |
|
Back to top |
|
|
|