View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hydra-NL n00b
|
Posted: Sun Feb 02, 2003 12:50 pm Post subject: Mirror sites |
|
|
Als kersverse gebruiker van Gentoo / Linux, ben ik druk bezig met de installatie.
Ik merk dat de bestanden van de hoofdsite van Gentoo gedownload worden. Die site is erg druk.
Liever wil ik een koppeling met de mirror van de UTwente.
Wat moet ik doen op de bestanden van de mirror bij de UT binnen te krijgen? |
|
Back to top |
|
|
Stuartje Apprentice
|
Posted: Sun Feb 02, 2003 1:13 pm Post subject: Re: Mirror sites |
|
|
Hydra-NL wrote: | Als kersverse gebruiker van Gentoo / Linux, ben ik druk bezig met de installatie.
Ik merk dat de bestanden van de hoofdsite van Gentoo gedownload worden. Die site is erg druk.
Liever wil ik een koppeling met de mirror van de UTwente.
Wat moet ik doen op de bestanden van de mirror bij de UT binnen te krijgen? |
Voeg dit toe aan /etc/make.conf
Code: |
GENTOO_MIRRORS="ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo"
|
|
|
Back to top |
|
|
iKiddo Guru
|
Posted: Sun Feb 02, 2003 3:22 pm Post subject: Re: Mirror sites |
|
|
Stuartje wrote: | Code: | GENTOO_MIRRORS="ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo"
|
|
Is Code: | GENTOO_MIRRORS="${GENTOO_MIRRORS} ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/gentoo" | niet beter?
Dan zullen ook de andere gentoo mirrors gebruikt worden.
Dan kan je makkelijker andere mirrors toevoegen, gewoon een nieuw regeltje met precies hetzelfde behalve het adres van de nieuwe mirror. Op die manier is de volgorde van mirrors ook makkelijker te regelen. |
|
Back to top |
|
|
H-Pi Apprentice
|
Posted: Sun Feb 02, 2003 3:45 pm Post subject: |
|
|
iKiddo: dat hoeft niet, want er staat tegenwoordig in make.conf al een soort regeltje als dit:
Code: |
GENTOO_MIRRORS="<voeg hier je eigen toe> http://www.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/gentoo"
|
kan je het beste dus gewoon zoveel mirrors toevoegen als je wilt in dat ene regeltje lijkt me (die je alsnog kan splitsen in regels, als je per se een mooie lat-out wilt), hoewel ${GENTOO_MIRRORS} ipv dat ibiblio ding wat er staat wel een betere keuze is idd, maar dan dus gewoon tussen 1 stel quotes
maar een voorbeeld staat dus al in /etc/make.conf in de nieuwste versies daarvan, das ff het belangrijkste wat ik te melden had |
|
Back to top |
|
|
|