View previous topic :: View next topic |
Wie vind jij het lastigste te overtuigen om linux (gentoo)linux te gebruiken |
Familie |
|
10% |
[ 10 ] |
Ouders |
|
14% |
[ 14 ] |
broer(tje) en/of (je)Zus(je) |
|
9% |
[ 9 ] |
Vrienden |
|
19% |
[ 19 ] |
Klasgenootjes |
|
13% |
[ 13 ] |
Wildvreemden |
|
6% |
[ 6 ] |
Je vriendin |
|
10% |
[ 10 ] |
Je vriend |
|
1% |
[ 1 ] |
Je postbode |
|
6% |
[ 6 ] |
Iemand anders namelijk..... |
|
9% |
[ 9 ] |
|
Total Votes : 97 |
|
Author |
Message |
aequitas Apprentice
|
Posted: Tue Mar 18, 2003 11:02 pm Post subject: Welke mensen kun jij het moeilijkst van linux overtuigen? |
|
|
Naar aanleiding van de xchat msn post dacht ik: weer eens een polltje-van-niks.
Heb je ook wel eens van die mensen die maar steevast blijven beweren dat linux niks is. Hiermee bedoel ik die mensen die nog nooit het genot hebben gehad een linux systeem te gebruiken en het hoogstens ooit eens hebben zien draaien in colsole en denken dat het alleen dos-achtig is.
Mijn ervaring is dat je klasgenootjes niet kunt overtuigen.
Vrienden gaan best wel. Sommige zelfs van andere_distro->gentoo
Sommige heb ik een complete linux bak geinstalleerd.
Wat is jullie ervaring hiermee? _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
rbonthond Apprentice
|
Posted: Tue Mar 18, 2003 11:46 pm Post subject: |
|
|
duh... ooit als ns geprobeerd door een winkelstraat te lopen en de eerste de beste persoon te overtuigen dattie gentoo moet gaan gebruiken ?
heb ik nog meer geluk bij mijn moeder...
die kan eindelijk de combie oven bedienen, belde me daar eerst zeker 2 keer per week over... terwijl ik op 200km afstand woon... al 8 jaar... zolang hebben we die combi ook al... |
|
Back to top |
|
|
kamikaz3 Apprentice
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 8:27 am Post subject: |
|
|
m'n pa :p
de PC waar op die werkt is de enige in huis waar geen gentoo op staat |
|
Back to top |
|
|
heijs Apprentice
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 10:47 am Post subject: |
|
|
Mijn zus wil alleen maar Windows |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 11:47 am Post subject: |
|
|
Ik heb nog nooit iemand kunnen overtuigen om linux te gebruiken.
Onze LUG staat soms wel op beurzen. Nog niet zolang geleden stonden we op de HCC-dagen (of hoe het ook noemt) in het bouwcentrum in Antwerpen. Daar heb ik wel aantal mensen kunnen overtuigen om Linux is te proberen, maar deze mensen waren wel al geintresseerd in Linux, anders zouden ze niet naar onze stand komen. Ik heb daar knoppix cd's gebrand voor mensen die het wilden. Ik heb op 1 weekend maar 8 cd's gebrand, wat ik toch wel heel weinig vind aangezien het vrij druk was op de beurs. Het is zeker weinig als je erbij denkt dat ik ze gratis brandde, de mensen moesten wel hun eigen lege cd geven of er bij ons 1 kopen voor 0.5 euro _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
SeJo Retired Dev
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 11:58 am Post subject: |
|
|
ik heb al enkele mensen op linux kunnen porten.
maar enkel door een redhat of mandrake voor te stellen: gemakkelijk installeerbaar en easy om te onderhouden...
heb al 1 iemand kunnen porten van win xp naar gentoo (echt waar, die gast wordt een grotere freak als ik) !!!!!
|
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 1:02 pm Post subject: |
|
|
Om mensen zomaar te zeggen je moet gentoo als linux gebruiken is heel lastig. Vooral omdat ze niet weten hoe ze moeten installeren en de manual te ingewikkeld vinden (omdat het veel tekst is niet omdat het moeilijk is)
Ik heb al bij een paar vrienden huisbezoek gedaan (docter aeq )
Dan ga ik gewoon langs en installeer ik compleet vanaf cdrom tot Xfree met xine, xmms, OO etc en alles wat er bij hoort.
Of leen ik gewoon een lege hd van hun en installeer het dan.
Knoppix is toch het ideaalste om mensen te introduceren tot linux. Vooral tijdens lans. Veel waren verbaast hoeveel je met een cdrom en een beetje ramdisk kon doen. _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
biroed Tux's lil' helper
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 6:56 pm Post subject: |
|
|
Mijn vriendin beweert zelfs dat "haar" Windows crasht of dat internet traag is
om dat ik met gentoo loopt te klooien,
- daar wordt sinterklaas niet vrolijk van -
Dus ik heb het al opgegeven...... |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 7:24 pm Post subject: |
|
|
Ik heb een leraar informatica gehad die beweerde dat ik het MAC adres van een netwerkkaart had vernietigd door met knoppix te booten... _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 10:59 pm Post subject: |
|
|
en dat noemt zich leraar informatica? _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
searcher Apprentice
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 11:04 pm Post subject: |
|
|
garo wrote: | Ik heb een leraar informatica gehad die beweerde dat ik het MAC adres van een netwerkkaart had vernietigd door met knoppix te booten... |
haha dat soort mensen hebben wij ook. Ik probeer eigenlijk nooit iemand te overtuigen van linux. Als mensen vragen of ik het wil uitleggen of installeren heb ik daar geen moeite mee (uitleggen heeft bij de voorkeur, anders zeuren ze erna zo erg als er iets niet meer doet). Maar vooral de knoppix cd vind ik erg leuk, gebruik ik veel op school, maar niet echt om mensen mee over te halen linux gaan draaien. _________________ You are unique ... just like everyone else. |
|
Back to top |
|
|
cpwins Tux's lil' helper
Joined: 08 Jul 2002 Posts: 130 Location: The Pandemonium Fortress
|
Posted: Thu Mar 20, 2003 9:33 am Post subject: |
|
|
heijs wrote: | Mijn zus wil alleen maar Windows |
Lees de Convince People to use Linux HOWTO.
MODERATOR GARO:
Alhoewel de "Convince People to use Linux HOWTO" niet bestaat, bestaat er wel een
Encourage Women in Linux HOWTO, dus kan het wel zijn dat er ooit nog een "Convince People to use Linux HOWTO" komt. Indien deze komt zal je hier moeten zoeken. _________________ How are you gentlemen!! All your base are belong to us. You are on the way to destruction. You have no chance to survive make your time. Ha ha ha ha .... |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Thu Mar 20, 2003 10:07 am Post subject: |
|
|
Quote: | en dat noemt zich leraar informatica? |
Die leraar heeft in het begin van het jaar verteld dat hij vroeger programmeur was voor een Belgische vestiging van een Amerikaans bedrijf,
maar ik heb hem dan ooit een eenvoudig probleem voorgelegd over een programma dat ik was aan het schrijven en dat kon hij niet oplossen.
Sindsdien vermoed ik dat dat Amerikaans bedrijf besturingssytemen ontwerpt... _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
Stuartje Apprentice
|
Posted: Thu Mar 20, 2003 4:44 pm Post subject: |
|
|
LOL |
|
Back to top |
|
|
Polichism n00b
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 6:18 am Post subject: |
|
|
Ik vind het moeilijk om mezelf te overtuigen van gentoo.. sjah kan er nix aan doen.. heb jarenlang BSD ervaringen.
En met gentoo krijg ik niks anders dan problemen...
Zal wel liggen aan de persoon die erachter zit |
|
Back to top |
|
|
theBlackDragon l33t
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 7:21 am Post subject: |
|
|
Mijn pa is gewoon anti-Linux als desktop systeem, de rest van de familie geeft geen zier om het hoge aantal vastlopers...
Op school zijn er al een aantal die Linux zijn beginnen gebruiken nadat ik ooit eens redhat op m'n pc gezet had (nee, leraars waren er niet gelukkig mee...)...
Hoe lang ze het volhouden is wat anders natuurlijk, maar soit... |
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 7:21 am Post subject: |
|
|
Men zecht dat gentoo de ideale os is voor ex bsd, slackware en debian users.
Momenteel kan ik mezelf maar niet overtuigd krijgen gentoo op mijn iBook te installeren. Maar ik heb al macosx en dat is ook linux _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
theBlackDragon l33t
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 7:25 am Post subject: |
|
|
aequitas wrote: | Maar ik heb al macosx en dat is ook linux |
Euhm, MacOS X is bsd eigenlijk... |
|
Back to top |
|
|
aequitas Apprentice
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 7:55 am Post subject: |
|
|
Ow, weet ik dat ook weer.
Ik vond het al net niet linux. _________________ I am not superstitious, that brings bad luck. |
|
Back to top |
|
|
cybermans Apprentice
|
Posted: Thu Apr 17, 2003 2:27 pm Post subject: |
|
|
mijn ma wil niet overstappen omdat de kaarten van partience lelijker zijn en ze mist ook spider sollitaire GRRRRR _________________ My weBlog
Linux compability list (hardware) |
|
Back to top |
|
|
BlueShift Tux's lil' helper
|
Posted: Mon Apr 28, 2003 9:29 am Post subject: |
|
|
aequitas wrote: | Men zecht dat gentoo de ideale os is voor ex bsd, slackware en debian users.
Momenteel kan ik mezelf maar niet overtuigd krijgen gentoo op mijn iBook te installeren. Maar ik heb al macosx en dat is ook linux |
Ga ervoor zou ik zeggen. Ik gebruik zelf nu al bijna 1 jaar Gentoo op mijn Ibook en ik ben er zeer tevreden over. Het is ook stukken sneller dan OSX. De Gentoo PPC forums zijn ook zeer nuttig.
Jan. |
|
Back to top |
|
|
Azaghal Tux's lil' helper
|
Posted: Mon May 05, 2003 1:10 pm Post subject: |
|
|
het is moeilijk om mensen te overtuigen, veel mensen krijgen windows geinstalleerd geleverd bij hun computer, installeren msn en office en raken het verder niet aan, geven d'r geen niks om, defragementeren noot, enz.
Er zijn wel mensen die geintreseerd zijn, maar dat zijn dan voorral mensen die wat verder gaan dan de standaard gebruiker... En de doorsnee windows gebruiker heeft nog nooit een command line gezien.
En dan heb ik 't nog niet gehad over m'n pa die ingenieur elektrotechniek+informatica is en nog steeds koppig windows XP draait...
Hij ziet net als veel mensen de reden niet om over te stappen, XP bevalt hun wel en als het te traag gaat koop je gewoon een nieuwe PC. |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
Posted: Mon May 05, 2003 6:03 pm Post subject: |
|
|
Quote: | het is moeilijk om mensen te overtuigen, veel mensen krijgen windows geinstalleerd geleverd bij hun computer, installeren msn en office en raken het verder niet aan, geven d'r geen niks om, defragementeren noot, enz. |
Ik defragmenteer ook nooit, jij wel ? _________________ My favorite links this month:
- Surf Random
- Web-based SSH
- Stop Spam |
|
Back to top |
|
|
theBlackDragon l33t
|
Posted: Mon May 05, 2003 6:47 pm Post subject: |
|
|
Azaghal wrote: | Hij ziet net als veel mensen de reden niet om over te stappen, XP bevalt hun wel en als het te traag gaat koop je gewoon een nieuwe PC. |
Doe ik toch ook? (theBlackDragon port zijn oude 486SX wat)
Wel alleen duurt het bij Linux wat langer voordat het traag wordt..., maar als je KDE of een andere zware WM/DE draait mag je pc toch ook genoeg "power" hebben....
Ik vraag me eigenlijk af hoe dat akkoord tussen M$ en de hardwarefabrikanten ineen zit... _________________ Fvwm|Fvwm forum |
|
Back to top |
|
|
SeJo Retired Dev
|
Posted: Tue May 06, 2003 5:44 am Post subject: |
|
|
je moet er vanuitgaan dat zolang m$ wordt geleverd met pc's basis, er dat meestal zal gebruikt worden.
En zolang je op school niets anders dan m$ ziet zal het niet verbeteren...
Ik probeer niet echt meer mensen te veranderen...
Ik doe het anders als vrienden/familie langskomen en ze zien wat ik allemaal doe en wat ik allemaal kan met linux dat veranderen ze vanzelf...
willen ze surfen, oi spijtig dan moeten ze dat wel vanuit linux doen...
Als ik mijn lessen geef (Java) dan is het in linux... windows heb ik een mooi papiertje hoe te installeren, maar ik werk enkel in linux...
Toon wat linux kan en dat zet de meeste mensen over... als ik de uptime van mijn server laat zien dan denken ze ook al eens verder (5 maand ongeveer :-])
de wereld zit simpel ineen, eerst moet er nieuwschierigheid zijn, en niet te happig erop reageren... verstop het zowat alsof het de grootste schat is! dan komen ze zelf kijken...
greets |
|
Back to top |
|
|
|