View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
koenderoo Guru
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 514 Location: Zwolle, The Netherlands
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 3:00 pm Post subject: Dreamweaver voor Linux? |
|
|
Wat is de website bouwer voor Linux zoals Dreamweaver dat voor Windows is?
Of anders: welke programma's kan ik het beste gebruiken voor webdesign onder Linux? |
|
Back to top |
|
|
BlackEdder Advocate
Joined: 26 Apr 2004 Posts: 2588 Location: Dutch enclave in Egham, UK
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 3:24 pm Post subject: |
|
|
www.nvu.com ? |
|
Back to top |
|
|
Q-collective Advocate
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 4:02 pm Post subject: |
|
|
Nvu zuigt behoorlijk, ik gebruik het liefste gewoon Bluefish |
|
Back to top |
|
|
AlfaGTV n00b
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 4:58 pm Post subject: |
|
|
Q-collective wrote: | Nvu zuigt behoorlijk, ik gebruik het liefste gewoon Bluefish |
Kun je deze mening staven? Ik heb al een paar maal nvu gebruikt voor simpele repetitieve dingen en geen klagen van. Voor het serieuze werk gebruik ik quanta (niet te vergelijken met nvu/dreamweaver). _________________ Cuore Sportivo |
|
Back to top |
|
|
polle Veteran
|
Posted: Sun Jan 15, 2006 6:53 pm Post subject: |
|
|
En als je dreamweaver gewoon bent kan je het natuurlijk installeren via wine en het blijven gebruiken |
|
Back to top |
|
|
Rainmaker Veteran
|
Posted: Mon Jan 16, 2006 1:49 am Post subject: |
|
|
Grootste nadeel aan nvu is dat het vrijwel alleen CSS gebruikt voor dingen. Ik ben gewend dingen die met de normale argumenten aan tags kunnen worden gedaan, daarmee te doen.
<td width=300>
wordt onder nvu
<td style="width: 300px;">
Op zich prima, maar als ik dan even snel iets wil toevoegen met de hand, heb ik een andere "stijl" dan nvu. Dit zorgt bij mij voor wat rommeligere code. Ook mijn eigen schuld, maar mijn bescheiden mening is dat een programma zich moet aanpassen aan de gebruiker, niet de gebruiker aan het programma...
Beste coding software: Zend developement suite. Duur, niet in portage, maar schitterend als je veel met PHP doet.
Voor layout gebruik ik mozilla composer of acehtml (onder windows. Es kijken of dat ook onder wine werkt ) _________________ If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit. |
|
Back to top |
|
|
Aries-Belgium l33t
Joined: 08 Jul 2005 Posts: 730 Location: Willebroek, Belgium
|
Posted: Mon Jan 16, 2006 2:04 am Post subject: |
|
|
Rainmaker wrote: | Grootste nadeel aan nvu is dat het vrijwel alleen CSS gebruikt voor dingen. Ik ben gewend dingen die met de normale argumenten aan tags kunnen worden gedaan, daarmee te doen. |
Ik vind dit een voordeel. XHTML Strict laat geen opmaak argumenten (buiten style) toe bij de tags, en NVU doet dit al automatisch ...
Persoonlijk schrijf ik zelf de broncode van (x)html en css bestanden met Bluefish. |
|
Back to top |
|
|
Q-collective Advocate
|
Posted: Mon Jan 16, 2006 5:21 am Post subject: |
|
|
AlfaGTV wrote: | Q-collective wrote: | Nvu zuigt behoorlijk, ik gebruik het liefste gewoon Bluefish |
Kun je deze mening staven? Ik heb al een paar maal nvu gebruikt voor simpele repetitieve dingen en geen klagen van. Voor het serieuze werk gebruik ik quanta (niet te vergelijken met nvu/dreamweaver). |
Je geeft zelf al het antwoord. Voor simpele dingen zal het best te doen zijn, maar zodra het ietsje comnplexer wordt...
Mijn site gebruikt bijvoorbeeld intensief SSI, ik heb dus pagina's die uit heel veel kleine stukjes bestaan. Maar Nvu maakt van al die stukjes doodleuk weer complete html pagina's (hij voegt <html></html> en meer van dat soort onzin toe).
Vandaar dus "Nvu zuigt behoorlijk, ik gebruik het liefste gewoon Bluefish " |
|
Back to top |
|
|
polle Veteran
|
|
Back to top |
|
|
koenderoo Guru
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 514 Location: Zwolle, The Netherlands
|
Posted: Tue Jan 17, 2006 7:32 am Post subject: |
|
|
Bedankt voor de reacties.
Gezien mijn zeer gelimiteerde kennis van html e.d. ga ik die NVU maar eens uit testen. |
|
Back to top |
|
|
Rainmaker Veteran
|
Posted: Thu Jan 19, 2006 12:12 am Post subject: |
|
|
Dank voor de link
Helaas wertkt het bij mij niet: ik krijg een soort windows crash dialoog "AceHTML has encountered a serious problem and needs to be closed" etc.
Maar ach, ik geloof het wel. Doe de laatste tijd toch niet meer zoveel webdesign. _________________ If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit. |
|
Back to top |
|
|
|