View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hennep Tux's lil' helper
Joined: 01 Mar 2004 Posts: 82 Location: Zevenaar, Netherlands
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 8:33 am Post subject: Veilig telebankieren |
|
|
In het weekend heb ik mijn eerste Gentoo desktop installatie gedaan, tot nog toe had ik me slechts bezig gehouden met Gentoo op een webserver. Dus zonder X en alle grafische hulpmiddelen.
De reden voor deze installatie is dat ik veilig wil gaan telebankieren. Om alle mogelijke bedreigingen uit de weg te gaan wil ik een apart useraccount gebruiken voor postbank.nl
Ik zoek nu een mogelijkheid om gebruiker "telebankier" toegang te verlenen tot alleen de site *.postbank.nl zonder toegang tot andere domeinen.
Alle andere useraccounts krijgen dan toegang tot alle sites behalve postbank.nl Dit om te voorkomen dat je in een haastige bui toch met het verkeerde account betalingen gaat verrichten.
Ik heb in de manual van Squid gezien dat het mogelijk moet zijn om per user te filteren maar dit lijkt me een vrij zware oplossing. Zou er geen simpeler oplossing zijn, b.v. een instelling in Firefox? |
|
Back to top |
|
|
xming Guru
|
Posted: Wed Feb 01, 2006 12:42 pm Post subject: |
|
|
mss iptables en user-match? _________________ http://wojia.be |
|
Back to top |
|
|
coax Apprentice
|
Posted: Thu Feb 02, 2006 3:39 pm Post subject: |
|
|
Ik zie er het nut zo niet van in.
In welk opzicht zou ge dan veiliger zijn dan als ge het als gewone gebruiker zou doen?
Voor url filtering hebt ge toch ne proxy nodig, en dat is inderdaad squid. _________________ - There is no such thing as having too many computers - |
|
Back to top |
|
|
koenderoo Guru
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 514 Location: Zwolle, The Netherlands
|
Posted: Thu Feb 02, 2006 3:48 pm Post subject: |
|
|
Kan me er wel wat bij voorstellen. Je hebt tegenwoordig zoveel phising mail dat je er een keer in kunt trappen.
De makkelijkste weg lijkt me ook wel om de ip adressen te isoleren van de bank bij een account |
|
Back to top |
|
|
coax Apprentice
|
Posted: Thu Feb 02, 2006 3:54 pm Post subject: |
|
|
Mja, dan zou ik nen astaro zetten. (Wij verkopen die dingen )
Proxy met login/pass en met aparte profielen. (ondersteund onderandere url filtering)
Gratis basis thuislicenties te verkijgen voor op eigen hardware...
(spammerdespam ) _________________ - There is no such thing as having too many computers - |
|
Back to top |
|
|
|