View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Sun Apr 06, 2003 5:49 pm Post subject: Hoe werkt portage? |
|
|
Als ik in een ebuild kijk staat daar heel weinig. mijn vraag is hoe portage nu precies werkt. Wat ik wil is bijvoorbeeld bij KDE zelf kunnen bepalen welke paketten binnen bv kdeutils gecomplieerd worden. Als ik kedit niet wil, dan wil ik de boel dusdanig aanpakken dat die niet gecompileerd wordt. Hoe doe ik dat? En nog steeds: hoe werkt portage? _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
garo Bodhisattva
|
|
Back to top |
|
|
kamikaz3 Apprentice
|
Posted: Sun Apr 06, 2003 8:27 pm Post subject: |
|
|
een ebuild is niet veel meer dan een script om de sources (die door de "fabrikant" geleverd worden) te compileren
die sources staan in /usr/portage/distfiles
Wat er vb in kdeutils zit is dus volledig door kde zelf bepaald, en daar kan niets aan veranderd worden dacht ik buiten eventueel met USE
Of niet? |
|
Back to top |
|
|
foser Retired Dev
|
Posted: Sun Apr 06, 2003 9:41 pm Post subject: |
|
|
Er worden wel regelmatig patches toegevoegd aan de 'vanilla' sources om een stabieler systeem te leveren, maar in principe zit je redelijk dicht tegen de originele source aan met Gentoo.
Je kan natuurlijk zelf ook de ebuilds veranderen (worden wel weer met elke sync overschreven -> gebruik PORTDIR_LOCAL (of hoe het ook heet ). _________________ Gentoo Gnome Desktop team |
|
Back to top |
|
|
water Guru
Joined: 19 Jun 2002 Posts: 387 Location: Zierikzee, The Netherlands
|
Posted: Tue Apr 08, 2003 9:34 am Post subject: |
|
|
KDE heeft standaard veel meer aparte pakketten dan Gentoo hanteerd, maar ik ga mij er eens in verdiepen hoe eea werkt. _________________ Groeten uit Holland |
|
Back to top |
|
|
|