View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
M@rijn Tux's lil' helper
Joined: 28 Jan 2004 Posts: 145 Location: Zierikzee (The Netherlands)
|
Posted: Sun Dec 17, 2006 8:38 pm Post subject: LDAP niet echt succesvol |
|
|
Ik probeer het hele weekend een beetje te puzzelen met LDAP icm Samba, echter wilt het niet echt vlotten, ten eerste niet omdat de benodigde *.schema bestanden waaronder samba.schema nergens te vinden was en ten 2de omdat ie bij slaptest steeds met meldingen komt van dat er regels niet kloppen in mijn *.schema bestanden. Nu vraag ik me af hoe kan ik zulke meldingen oplossen en waar zijn die *.schema bestanden voor nodig?
Voorbeeld foutmelding:
Code: |
/etc/openldap/schema/nis.schema: line 40: Duplicate attributeType: "1.3.6.1.1.1.1.0"
slaptest: bad configuration file!
|
En zo heb ik er nog tientallen gehad, het uitcommentaren van de regels doet dan wel de trick maar toch zit me dat niet helemaal lekker, wie o wie verteld mij hoe dat met die .schema's in elkaar steek? _________________ Gentoo is just an Aston Martin, "Power, beauty and soul" |
|
Back to top |
|
|
M@rijn Tux's lil' helper
Joined: 28 Jan 2004 Posts: 145 Location: Zierikzee (The Netherlands)
|
Posted: Mon Dec 18, 2006 5:23 pm Post subject: |
|
|
Het is dan nu gelukt om LDAP aan de gang te krijgen door de betreffende regels gewoon te verwijderen echter zit ik nu met de volgende foutmelding:
Code: |
failed to perform search; No such object at /usr/sbin//smbldap_tools.pm line 374.
Error looking for next uid at /usr/sbin//smbldap_tools.pm line 1044.
|
_________________ Gentoo is just an Aston Martin, "Power, beauty and soul" |
|
Back to top |
|
|
coax Apprentice
|
Posted: Mon Dec 25, 2006 10:32 pm Post subject: |
|
|
Op Debian kunt ge die schema bestanden vinden in /usr/share/doc/.../examples/ denk ik. Zitten ze daar ook niet bij Gentoo?
En heb je samba met de ldap USE flag gecompileerd?
En heb je deze al gevonden?
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_LDAP_SAMBA_PDC_Basic_Setup
(Weet niet of die goed is ...) _________________ - There is no such thing as having too many computers - |
|
Back to top |
|
|
|