View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bender n00b
|
Posted: Tue May 20, 2003 9:09 am Post subject: CD afspelen... :$ |
|
|
Ehm... Alles begint zo langzaamaan op zijn pootjes terecht te komen. Er zijn nog wel een paar probleempjes, maar dan eerder details.
Zoals het deze: SCSI-emulatie werkt, ik kan rippen, ALSA werkt, alles werkt dus, behalve dan gewoon het beluisteren van een CD... Hoe moet dat? De CD-plugin voor XMMS is wel degelijk aanwezig (is default zo, zou ik denken), maar ik heb geen flauw idee hoe ik nu ook mijn CD'tje kan beluisteren Of ik nu bestand, locatie of directory afspelen kies en om 't even waar ik dan naartoe klik (/dev/cdrom, /dev/cdroms/cdrom0, /dev/scsi/blablablabla/cd) - geeft allemaal geen resultaat...
Kan er iemand, euh, me misschien zachtjes in de juiste richting wijzen? In dat geval alleszins hard bedankt...
Groetjes,
Tom _________________ "Was soll uns denn das ew'ge Schaffen!
Geschaffenes zu nichts hinwegzuraffen!" |
|
Back to top |
|
|
dwerg Tux's lil' helper
Joined: 30 Sep 2002 Posts: 101 Location: Amsterdam, the Netherlands
|
Posted: Tue May 20, 2003 1:18 pm Post subject: |
|
|
Data van een audio cd afkrijgen kan op 2 manieren:
1) Via een audio kabeltje van je cdrom speler naar je geluidskaart
- Voordelen: lekker makkelijk
- Nadelen: kabeltje loopt door de kast met allemaal rare storing, de signaal wordt erg slecht, als je wil rippen via audio dan moet het ergens weer naar digitaal omgezet worden en dat is onzin.
2) Via de normale cdrom interface (ATAPI of SCSI)
- Voordelen: snel en zonder kwaliteitsverlies
- Nadelen: je moet een programma hebben dat digitaal rippen ondersteund, als je het audio kabeltje niet hebt aangesloten betekend het meestal dat je niet zomaar cd's kan afspelen.
De oplossingen:
1) Sluit je cdrom speler met een audio kabeltje aan op je geluidskaart en gebruik standaard afspeel software.
2) Rip gewoon al je cd's naar harddisk en speel dan ogg /mp3 af.
3) Zoek afspeel software die rechtstreeks via de SCSI emulatie kan spelen.
- cdparanoia
- grip (via cdparanoia) |
|
Back to top |
|
|
heeckhau n00b
|
Posted: Tue May 20, 2003 4:48 pm Post subject: |
|
|
't Kan misschien stom klinken, maar heb je het cd-volume al gecontroleerd? Dat kan apart van pcm, line in,... ingesteld worden en ik vermoed dat het standaard op nul staat. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|