kontza n00b
![n00b n00b](/images/ranks/rank_rect_0.gif)
|
Posted: Wed Jun 06, 2007 8:30 pm Post subject: vnc.so ja AltGrrrrr |
|
|
Moro!
Mulla on semmoinen setuppi, jossa käytän paljon Gentoo-boxia toisaalta talosta Windows-läppärillä. Mulla on Gentoossa emerge vnc:llä käyttöön otettu X11-moduuli tarjoamassa vnc-palvelua läppärin vncviewerille (=vnc.so, vai oliko se nyt libvnc.so).
Ongelma on siinä, että mikään AltGr:n takainen merkki ei tulostu bash-konsoliin saati sitten esim. editoriin (=SciTe). Vaikea kirjoitella koodia, kun ei tarvittavat merkit tulostu: []{}\|.
Olen kokeillut eri LANG/LC_* -asetuksia, mutta niistä ei ole ollut apua. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että saman koneen toisella partitiolla makaileva Ubuntu Edgy Eft:in vnc hanskaa AltGr-merkit oikein. Tosin mulla on siinä x11vnc käytössä, ei tämä vnc.so -pohjainen ratkaisu.
Ai niin, AltGr-merkit toimii OK itse Gentoo-boxilla istuessa, ongelma on nimenomaan vnc-puolella. AltGr antaa boxin näppäimiltä Xev:ille sen iso_meta3_shift -jutun, niinkuin olen ymmärtänyt, että sen pitäisikin. Mutta vnc:n yli AltGr antaa Xev:lle Alt_L + Ctrl_L -yhdistelmän, ei tuota iso_meta3_shiftiä.
Olisiko vinkkiä? _________________ --
Köntzä |
|