View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
askoff Tux's lil' helper
|
Posted: Sat Jun 09, 2007 10:33 am Post subject: [RATKAISTU]Subversion ongelmia |
|
|
Onko kellään kokemuksia subversionin säätämisestiä? Olen sen asetuksista aivan pihalla. Tuntuu ettei sitä saa toimimaan mitenkään niinkuin pitäisi. gentoo-wikin ohjeita olen yrittänyt seurata, mutta niiden avulla en pääse mihinkään. Olen yrittänyt luoda ohjeen mukaan repositoryn /var/svn hakmistoon.
Haluaisin käyttää subversionin omaa daemonia servinä ja /etc/conf.d/svnserve näyttä lyhennettynä tälläiseltä:
# Options for svnserve
SVNSERVE_OPTS="--listen-port=9101 --root=/var/svn/repos"
Tuon lisäksi on toki user ja groub jutut, mutat en usko että niissä on ongelmia.
Sitten /var/svn/repos/conf/svnserve.conf sisältää seuraavaa:
Code: | anon-access = none
auth-access = write
password-db = passwd
authz-db = authz
realm = Oma Repo |
Sitten /var/svn/repos/conf/authz tiedosto sisältää seuraavaa:
Code: | [/var/svn/repos]
testi = rw
* = |
Ja lopuksi /var/svn/repos/conf/passwd sisältää nämä:
Code: | [users]
testi = testi |
Eli onko kellään mitään ideoita miten saan homman toimimaan?
Ja ideanahan on, että SVN vaatii aina käyttäjätunnukset, eikä anonyymit pääse edes lukemaan sitä. |
|
Back to top |
|
|
askoff Tux's lil' helper
|
Posted: Sat Jun 09, 2007 4:45 pm Post subject: |
|
|
Olipas se taistelua, mutta lähti lopulta toimimaan. Ongelmia oli useitakin. Ensinnäkin kaikki repositoryn hakemistot ja tiedostot eivät olleet oikeassa gruupissa mitkä oli tuohon /etc/conf.d/svnserve tiedostoon asetettu. Lisäksi authz tiedostoon piti laittaa repositoryn hakemstoksi pelkkä [/].
EDIT: Niin ja sekin vielä, ettei svnserve.conf tiedoston asetusriveillä saa olla välilyöntejä rivien alussa. Eli esim:
auth-access = write |
Antaa virhettä, mutta seuraava toimii:
auth-access = write
|
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|