View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zitan n00b
Joined: 16 Jun 2007 Posts: 71 Location: Człuchów
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 1:01 pm Post subject: Playstation 3 - flagi dla procesora oraz problemy z kernelem |
|
|
Wczoraj zainstalowałem sobie Gentoo na PS3 korzystając z instrukcji umieszczonej na tej stronie http://www.daniel.jp/joomla/info/ps3/installing-gentoo-on-the-ps3.html. Autor użył 64ul, a co za tym idzie część z potrzebnych i przydatnych programów nie jest kompatybilna choćby flash. Niestety uświadomiłem sobie to w momęcie instalowania flasha w firefoxie pod gnomem pod dwoch dniach kompilowania . Więc rozpocząłem konfiguracje od początku, ale z użyciem 32ul. No i pytanie dlaczego jądro nie chce się skompilować? tzn gdy jądro jest ustawione na 64bity to po wydaniu polecenia make wywala się błąd gcc, po przełączeniu na 32bity nie ma wsparcia dla ps3 w jądrze. Reasumując w jaki sposób skompilować 64 bitowy kernel z wsparciem dla ps3 na 32ul?. Pytanie drugie Autor użył w pliku make.conf następujące flagi dla procesora
Code: | CFLAGS="-mcpu=G5 -O2 -maltivec -mabi=altivec -pipe -fno-strict-aliasing"
CHOST="powerpc64-unknown-linux-gnu"
CXXFLAGS="${CFLAGS}"
LDFLAGS="-Wl,-O1" | Jednak jak się okazuje według Gentoo Wiki Cflags flagi powinny wyglądać tak: Code: | CHOST="powerpc64-unknown-linux-gnu"
CFLAGS="-O2 -pipe -mcpu=cell -mabi=altivec"
CXXFLAGS="${CFLAGS}"
LDFLAGS="" |
Jednak z ich użyciem gcc również generował błędy podczas kompilacji programów na 64ul. Po przejściu na pierwszy zestaw skompilowałem wszystko, ale mam wrażenie że ciągnęło się to wiecznie bo bite 30 godzin xorg-server z gnomem. Więc które są właściwe?. kolejne ostatnie pytanie konsola posiada 2 rdzenie więc dlaczego w każdym howto ilość procesorów to 1 czyli MAKEOPTS="-j2" nie powinno być -j3?.
Profilaktycznie umieszczam swój make.conf Code: | # These settings were set by the catalyst build script
# Please consult /etc/make.conf.example for a more detailed example
CFLAGS="-mcpu=G5 -O2 -maltivec -mabi=altivec -pipe -fno-strict-aliasing"
CHOST="powerpc64-unknown-linux-gnu"
CXXFLAGS="${CFLAGS}"
LDFLAGS="-Wl,-O1"
MAKEOPTS="-j2"
ACCEPT_KEYWORDS="ppc"
USE="X a52 aac alsa altivec ogg -ipv6 -apache2 audiofile bash-completion bluetooth bonobo bzip2 cario calendar -cddb -cdparanoia -cdr crypt cscope dbus directfb dts dvd -dvdr dvdread encode esd exif fbcon ffmpeg firefox flac ftp gb gif gnome gpm gstreamer gtk gtkhtml hal idn -ieee1394 jpeg imagemagick mime mp3 mpeg mplayer musepack -mysql ncurses nls -php pdf png -kde -qt3 -qt4 quicktime ryby samba spell symlink tiff truetype usb -unicode vcd vorbis wifi win32codecs x264 xine xml -xscreensaver xv xvid zlib nptl nptlonly"
LINGUAS="pl"
LANGUAGE="48"
PORTDIR="/usr/portage"
DISTDIR="/home/gentoo/distfiles"
PORT_LOGDIR=/var/log/portage
ORT_ENOTICE_DIR=/var/log/enotice
FETCHCOMMAND="/usr/bin/wget -t 5 --passive-ftp \${URI} -P \${DISTDIR}"
RESUMECOMMAND="/usr/bin/wget -c -t 5 --passive-ftp \${URI} -P \${DISTDIR}"
SYNC="rsync://rsync.europe.gentoo.org/gentoo-portage"
PORTAGE_RSYNC_EXTRA_OPTS="--progress"
PORTAGE_NICENESS="19"
AUTOCLEAN="yes"
PORTAGE_TMPFS="/dev/shm"
FEATURES="sandbox ccache userpriv usersandbox moo candy -confcache -parallel-fetch"
FEATURES="$FEATURES -metadata-transfer"
CCACHE_SIZE="1024M"
CLEAN_DELAY="1"
INPUT_DEVICES="mouse keyboard joystick"
VIDEO_CARDS="fbdev"
PORTAGE_ELOG_SYSTEM="save"
PORTAGE_ELOG_CLASSES="warn error info log"
# PORTDIR_OVERLAY="/usr/local/overlays/lu_zero"
GENTOO_MIRRORS="ftp://mirror.icis.pcz.pl/gentoo/ http://gentoo.prz.rzeszow.pl ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de/pub/Linux/gentoo"
|
|
|
Back to top |
|
|
ch4os Tux's lil' helper
Joined: 11 Jul 2006 Posts: 92 Location: Gdansk, Poland
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 4:15 pm Post subject: |
|
|
Zeby odpalic make z kompilacja dla innej architektury nalezy odaplic mejka mniej wiecej tak
Code: | ARCH=wlasciwa_nazwa_architektury make |
nie wiem tylko jaka bedzie ta wlasciwa nazwa architektury dla 64bitowego ps3
j2 = kompilacja bedzie rozbijane na 2 watki
j3 = kompilacja bedzie rozbijana na 3 watki
Przy j2 i j3 obdywa rdzenie i tak beda mialy co robic.
Wszystko kompilowaloby sie troche szybciej jakbys nie korzystal z ps3 podczas kompilacji albo jak ustawisz nizsze niceness.
Zajrzyj na irca z tego co pamietam jedna osoba ma ps3 z gentoo a noz Ci pomoze. |
|
Back to top |
|
|
Poe Bodhisattva
Joined: 03 Apr 2004 Posts: 2155 Location: Mysłowice/Lublin, Poland
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 7:32 pm Post subject: |
|
|
a nsplugginwrapper by dzialal flash na 64? _________________ Hardware:HP Pavilion DV6875SE[C2DT5550@1.83GHz_3GB-DDR2_320GB-SATA_GF8400GS]
http://popularcoffee.blogspot.com - Popkulturowa Kawa
RLU#342333 |
|
Back to top |
|
|
Zitan n00b
Joined: 16 Jun 2007 Posts: 71 Location: Człuchów
|
Posted: Wed Aug 22, 2007 9:11 pm Post subject: |
|
|
ch4os wrote: | Zeby odpalic make z kompilacja dla innej architektury nalezy odaplic mejka mniej wiecej tak
Code: | ARCH=wlasciwa_nazwa_architektury make |
nie wiem tylko jaka bedzie ta wlasciwa nazwa architektury dla 64bitowego ps3 |
Dzięki wielkie ch4os naprowadziłeś mnie na rozwiązanie zaczerpnięte z tego postu
Quote: | To compile the kernel on a 32bit ul, you need install sys-devel/kgcc64
And use this:
Code: | alias powerpc64make='make ARCH=powerpc CROSS_COMPILE=powerpc64-unknown-linux-gnu-'
|
And use powerpc64make to compile the kernel.... this tip was posted on other... topic... |
Sprawdzę jutro dam znać |
|
Back to top |
|
|
coyote01 Tux's lil' helper
Joined: 05 Sep 2004 Posts: 98 Location: Rzeszów, Poland
|
Posted: Thu Aug 23, 2007 10:49 am Post subject: |
|
|
Robiłeś coś podczas kompilacji? Bo przy PORTAGE_NICENESS="19" kompilator jest cholernie uprzejmy i odstępuje czas procesora każdemu innemu procesowi który o to poprosi, jeśli byś ustawił PORTAGE_NICENESS na -20 to kompilator był by zaborczy i nie oddawał czasu procesora innym procesom.
Wydaje mi się, że na takim procesorze kompilacja X+Gnome powinna trwać znacznie krócej. |
|
Back to top |
|
|
Zwierzak Veteran
Joined: 19 Sep 2003 Posts: 1012 Location: /dev/null
|
Posted: Sat Sep 01, 2007 6:43 pm Post subject: |
|
|
A czy wy przypadkiem nie zapominacie, że Playstation 3 to PPC64? PPC nie jest kompatybilne z architekturą x86, nawet w wersji 64, dlatego nawet jeżeli zainstalujesz flasha to się on nie uruchomi bo binarnie jest niekompatybilny. Chyba, że się nie znam i Adobe ostatnio wypuściło wersję flasha dla procesorów PPC32. |
|
Back to top |
|
|
|