Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
[NOTEBOOK] APM czy ACPI? + ogólna pomoc
View unanswered posts
View posts from last 24 hours
View posts from last 7 days

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) Instalacja i sprzęt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hadogenes
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 05 Jan 2005
Posts: 107
Location: Poland, Poznan

PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:23 pm    Post subject: [NOTEBOOK] APM czy ACPI? + ogólna pomoc Reply with quote

Witam
Ponieważ jestem trochę zielony jeśli chodzi o laptopy pod Linuksem, to mam pytanie którego systemów oszczędności baterii używać (APM czy ACPI) i czym one w ogóle się różnią?
Jak na razie nie mam laptopa (będę miał za parę dni), więc nie umiem powiedzieć jakie są jego szczegóły techniczne, wiem jedynie, że jest to nowy laptop (czyli nie jakieś padło).

I prosiłbym jeszcze o jakieś rady dla początkującego laptopowicza lub ewentualne artykuły na temat laptopów i Linuksa (dokumentacje gentoo na temat zarządzania zasilaniem już czytałem). Albo może czy ma jakieś znaczenie jakiego środowiska graficznego używam (bo używam gnome)? I czy jak będę chciał używać beryla to będzie błąd?

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam Hadogenes
Back to top
View user's profile Send private message
mistix
Apprentice
Apprentice


Joined: 27 Dec 2006
Posts: 247
Location: Gliwice / Poland

PostPosted: Thu Oct 18, 2007 9:45 am    Post subject: Reply with quote

Znalazłem coś takiego:
Quote:
Co to jest APM?
(ang. Advanced Power Management) - system oszczędzania energii, opracowany przez firmy Intel i Microsoft dla komputerów przenośnych, coraz częściej stosowany także w "przyjaznych dla środowiska" komputerach stacjonarnych. Pozwala on zmniejszyć zużycie energii poprzez wyłączenie bądź usypianie nieużywanych przez dłuższy czas urządzeń. Z czasem powstały dwie kolejne wersje APM oznaczone numerami 1.1 i 1.2.
i
Quote:
Co to jest ACPI?