Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
karakter problemen in X / KDE
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
maxilion
n00b
n00b


Joined: 19 Jun 2002
Posts: 34
Location: Belgium

PostPosted: Mon Jun 23, 2003 9:26 pm    Post subject: karakter problemen in X / KDE Reply with quote

Hallo,

na lange zoektochten op de forums krijg ik nog steeds mijn keyboard instellingen niet in orde voor samengestelde karakters:

een (in LateX notatie) \"e krijg ik niet op mijn scherm in KDE.
in de console geeft dit geen problemen.

ook tildes kan ik niet combineren met letters. De symbolen komen steeds apart: ¨e, ^o, ....

Mijn keyboard staat ingesteld als een be-nodeadkeys, bij het weghalen van de "nodeadkeys" kan ik helemaal geen tilde of zo meer typen.

Iemand enig idee?

Sam
Back to top
View user's profile Send private message
GuidoJ
Guru
Guru


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 444
Location: Netherlands

PostPosted: Tue Jun 24, 2003 7:31 am    Post subject: Reply with quote

Volgens mij bestaat er een karakter selectie programmaatje (KCharSelect?).OK, het werkt niet echt efficiënt, maar het is beter dan niets.
Back to top
View user's profile Send private message
Assgier
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 28 May 2003
Posts: 127
Location: Europe -> Netherlands -> Utrecht -> Amersfoort

PostPosted: Tue Jun 24, 2003 4:34 pm    Post subject: Re: karakter problemen in X / KDE Reply with quote

maxilion wrote:
Hallo,

na lange zoektochten op de forums krijg ik nog steeds mijn keyboard instellingen niet in orde voor samengestelde karakters:

een (in LateX notatie) \"e krijg ik niet op mijn scherm in KDE.
in de console geeft dit geen problemen.

ook tildes kan ik niet combineren met letters. De symbolen komen steeds apart: ¨e, ^o, ....

Mijn keyboard staat ingesteld als een be-nodeadkeys, bij het weghalen van de "nodeadkeys" kan ik helemaal geen tilde of zo meer typen.

Iemand enig idee?

Sam


Ik heb (KDE) op mijn laptop de toetsenbordinstelling op VS Internationaal w/deadkeys (of zoiets iig) staan en ik kan door ^ en e achter elkaar te typen gewoon een ê tevoorschijn toveren (net als dat je bij windows zeg maar VS (internationaal) als toetsenbordinstelling meegeeft)...

Probeer het maar eens, de losse ^, ", ' of ~ kan je dan gewoon tevoorschijn krijgen door het betreffende teken te toetsen, gevolgd door een spatie [img:4c25c81aed]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/vork.gif[/img:4c25c81aed]
_________________
8)
Back to top
View user's profile Send private message
maxilion
n00b
n00b


Joined: 19 Jun 2002
Posts: 34
Location: Belgium

PostPosted: Tue Jun 24, 2003 7:58 pm    Post subject: Re: karakter problemen in X / KDE Reply with quote

Assgier wrote:


Ik heb (KDE) op mijn laptop de toetsenbordinstelling op VS Internationaal w/deadkeys (of zoiets iig) staan en ik kan door ^ en e achter elkaar te typen gewoon een ê tevoorschijn toveren (net als dat je bij windows zeg maar VS (internationaal) als toetsenbordinstelling meegeeft)...

Probeer het maar eens, de losse ^, ", ' of ~ kan je dan gewoon tevoorschijn krijgen door het betreffende teken te toetsen, gevolgd door een spatie [img:354058a853]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/vork.gif[/img:354058a853]


Bedankt!
Je antwoord heeft geholpen. Het was uiteindelijk (zoals zo vaak) heel simpel. Keyboard staat nog steeds op Belgisch (bij US werd het nl qwerty), maar ik moest gewoon de variant veranderen van nodeadkeys naar basic. Ik had die ooit op nodeadkeys gezet, omdat ik geen accenten zoals ~ getypt kreeg, maar het is dus de truk van de spatie na het typen dat het em doet.

Doh!

Mercikes
Sam
Back to top
View user's profile Send private message
Assgier
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 28 May 2003
Posts: 127
Location: Europe -> Netherlands -> Utrecht -> Amersfoort

PostPosted: Wed Jun 25, 2003 9:49 am    Post subject: Reply with quote

graag gedaan, that's what this forum is for, isn't it? [img:f74a06de0e]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/nerd.gif[/img:f74a06de0e] [img:f74a06de0e]http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif[/img:f74a06de0e]
_________________
8)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum