Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
instalowanie zrodeł błąd
View unanswered posts
View posts from last 24 hours
View posts from last 7 days

 
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Gentoo Forums Forum Index Polskie forum (Polish) Instalacja i sprzęt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bednar
n00b
n00b


Joined: 20 Nov 2007
Posts: 44

PostPosted: Mon Dec 17, 2007 9:09 pm    Post subject: instalowanie zrodeł błąd Reply with quote

Witam

Jestem początkującym operatorm linux :wink: wiec nie każcie mnie od razu lecz pomóżcie
Problem polega na tym ze wszystko robie zgodnie z instrukcja lecz w momencie gdy wpisuje komendę
emerge gentoo-sources wyskakuje mi błąd !!! ARCH is not set....Are you missing the /etc/make.profile symlink?
!!! Is the symlink correct? Is your portage tree complete?
Back to top
View user's profile Send private message
Bialy
Guru
Guru


Joined: 20 Mar 2006
Posts: 486

PostPosted: Mon Dec 17, 2007 9:28 pm    Post subject: Reply with quote

Z handbook'a:
Code:
Wybór odpowiedniego profilu

Najpierw mała definicja.

Profil jest szablonem budowy systemu Gentoo. Nie tylko określa domyślne wartości dla CHOST, CFLAGS i innych ważnych zmiennych, ale również ogranicza wersje pakietów jakie mogą zostać zainstalowane w systemie. Wszystkie te informacje są konfigurowane przez deweloperów Gentoo.

Poprzednio profil taki był niemodyfikowalny przez użytkownika. Jednak może się nadarzyć taka okoliczność, w której zmiana profilu będzie potrzebna.

Aktualnie używany profil można sprawdzić za pomocą poniższego polecenia:

Listing 7: Sprawdzanie profilu systemowego

# ls -FGg /etc/make.profile
lrwxrwxrwx  1 48 Apr  8 18:51 /etc/make.profile -> ../usr/portage/profiles/default-linux/x86/2007.0

Domyślny profil jest profilem bazującym na systemie z jądrem serii 2.6. Jest to zalecane ustawienie chociaż mamy możliwość wyboru innego profilu.