View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sunix n00b
|
Posted: Mon May 26, 2008 12:19 pm Post subject: Kompilera firefox själv utan emerge |
|
|
Hej!
Jag laddade ner firefox source: firefox-2.0.0.9-source.tar.bz2
Packade upp den och skrev ./configure
Men ./configure stannar med felmeddelandet: configure: error: --enable-application=APP is required
Om jag kör ./configure --enable-application=APP så fungerar det inte i alla fall.
Finns det nån hjälp för detta?!
Med Mycket Tacksamhet! |
|
Back to top |
|
|
mosburn n00b
|
Posted: Tue May 27, 2008 5:49 pm Post subject: |
|
|
JAG ursäkt så min skrev Svensk är inte den bäst. försök
--enable-application=browser
Om du har inte löste den här ändå |
|
Back to top |
|
|
jenkler Apprentice
Joined: 28 Apr 2003 Posts: 223 Location: Sweden - Stockholm
|
Posted: Wed Mar 31, 2010 8:49 am Post subject: |
|
|
Varför vill du göra det manuellt ? Då skräpar man ju ner systemet :-|
/J _________________ Hello from me: Jenkler IT AB (swedish) (use google translate). Check out my Linux manpages for web in english. |
|
Back to top |
|
|
hedmo Veteran
|
Posted: Fri Apr 02, 2010 12:39 pm Post subject: |
|
|
haller med jenkler
men om du sa vill finns det "alltid" en readme fil efter uppackningen eller en howto pa deras sida dar du
hamtade den ifran.tank pa att om man tar hem saker till linux kan det det finnas beroenden som du
behover fixa ocksa darfor holler jag med jenkler.portage ar en kraftfull grej och fixar nastan allt for dig |
|
Back to top |
|
|
jenkler Apprentice
Joined: 28 Apr 2003 Posts: 223 Location: Sweden - Stockholm
|
Posted: Tue Apr 06, 2010 7:34 am Post subject: |
|
|
Detta är mina use flags doc så har jag inget spec system utan detta är min jobbdator Men som du ser så kan du välja vad du vill med use flags utan att behöva bry dig om ./configure bla bla bla
[ebuild R ] www-client/mozilla-firefox-3.5.8 USE="alsa dbus mozdevelop -bindist -custom-optimization -gnome -iceweasel -java -sqlite -startup-notification" LINGUAS="-af -ar -as -be -bg -bn -bn_BD -bn_IN -ca -cs -cy -da -de -el -en -en_GB -en_US -eo -es -es_AR -es_CL -es_ES -es_MX -et -eu -fa -fi -fr -fy -fy_NL -ga -ga_IE -gl -gu -gu_IN -he -hi -hi_IN -hr -hu -id -is -it -ja -ka -kk -kn -ko -ku -lt -lv -mk -ml -mn -mr -nb -nb_NO -nl -nn -nn_NO -oc -or -pa -pa_IN -pl -pt -pt_BR -pt_PT -rm -ro -ru -si -sk -sl -sq -sr -sv -sv_SE -ta -ta_LK -te -th -tr -uk -vi -zh_CN -zh_TW" 0 kB
Varför mecka när man ej behöver det ;-| _________________ Hello from me: Jenkler IT AB (swedish) (use google translate). Check out my Linux manpages for web in english. |
|
Back to top |
|
|
Kattsand n00b
|
Posted: Sat May 01, 2010 3:42 pm Post subject: |
|
|
LINGUAS="blabla" var nytt för mig. Vad gör hela den raden, lägger till stöd för språk? |
|
Back to top |
|
|
wilsonsamm Apprentice
|
Posted: Thu Jun 17, 2010 10:06 am Post subject: |
|
|
Ja. for eksempel staar det i min make.conf
LINGUAS="en_GB nb nn nl de ru cs jp"
dvs at jeg faar stoette for britisk engelsk, norsk bokmaal, norsk nynorsk, nederlandsk, tysk, russisk, tsjekkisk, japansk.
Hvis du ikke oensker et spraak er det bare aa skrive - foran, akkurat som med USE. for eksempel LINGUAS="-dk" vil si at du ikke faar danske oversettelser og slikt. |
|
Back to top |
|
|
|