Gentoo Forums
Gentoo Forums
Gentoo Forums
Quick Search: in
/usr/portage/packages en distfiles?
View unanswered posts
View posts from last 24 hours

 
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch
View previous topic :: View next topic  
Author Message
daveo
n00b
n00b


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 54

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 8:02 pm    Post subject: /usr/portage/packages en distfiles? Reply with quote

Mag ik distfiles zomaar leegmaken, evenals packages? Hierin staat namelijk een hoop mb's :)

D.
Back to top
View user's profile Send private message
bravecobra
Tux's lil' helper
Tux's lil' helper


Joined: 26 Dec 2002
Posts: 130
Location: Planet Earth (sometimes)

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 10:08 pm    Post subject: Reply with quote

Lijkt me niet echt handig aangezien je die terug zal moeten downloaden wanneer je iets emerge-t. In theorie mag je die verwijderen, maar de folder zal vrij snel terug gevuld raken wanneer je je machine update. De content van distfiles en packages is namelijk de sources van de verschillende progz op je systeem.
Aan jouw de keuze.
Moest je met een plaats gebrek zitten, zou je denken over nfs zodat die packages maar op 1 plaats staan.
Back to top
View user's profile Send private message
iKiddo
Guru
Guru


Joined: 27 Jun 2002
Posts: 341
Location: Europe?

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 11:24 pm    Post subject: Reply with quote

bravecobra wrote:
Lijkt me niet echt handig aangezien je die terug zal moeten downloaden wanneer je iets emerge-t. In theorie mag je die verwijderen, maar de folder zal vrij snel terug gevuld raken wanneer je je machine update. De content van distfiles en packages is namelijk de sources van de verschillende progz op je systeem.
Aan jouw de keuze.
Moest je met een plaats gebrek zitten, zou je denken over nfs zodat die packages maar op 1 plaats staan.


Het is compleet veilig /usr/portage/distfiles leeg te maken. Als je een breedband connectie hebt wordt dit ook aangeraden door de meesten (inclusief mij). /usr/portage/packages/All darintegen zou ik niet leeg halen. Deze directory bevat een soort zip files van alle programma's die je geinstalleerd hebt. Als je dan je systeem (of een programma) moet backuppen, hoef je alleen 'emerge -k bestandsnaam' in te typen om het programma te installeren, byte voor byte gelijk aan hoe je het gecompileerd had.
Back to top
View user's profile Send private message
daveo
n00b
n00b


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 54

PostPosted: Mon Aug 11, 2003 11:44 pm    Post subject: Reply with quote

bravecobra wrote:
Lijkt me niet echt handig aangezien je die terug zal moeten downloaden wanneer je iets emerge-t. In theorie mag je die verwijderen, maar de folder zal vrij snel terug gevuld raken wanneer je je machine update. De content van distfiles en packages is namelijk de sources van de verschillende progz op je systeem.
Aan jouw de keuze.
Moest je met een plaats gebrek zitten, zou je denken over nfs zodat die packages maar op 1 plaats staan.


Na ff vragen op het forum, kwam me ook ter oren dat de files die in distfiles staan, een door portage vergkregen md5 checksum krijgen. Als je dus de files op CD zet en je bijvoorbeeld ene stage1 install zou gaan doen en dan de files terug zetten, zou moeten werken. Wat betreft nfs is een mogelijkheid, ik werk alleen met een laptop, en op 20 verschillende plaatsen ... een CD kan dus mogelijk ook ...

Bedankt!

Dave
Back to top
View user's profile Send private message
kamikaz3
Apprentice
Apprentice


Joined: 06 Feb 2003
Posts: 187

PostPosted: Tue Aug 12, 2003 8:28 am    Post subject: Reply with quote

Ik vind jammer dat er geen optie is in emerge om de oudste bestanden in distfiles op te kuisen.
Het is nogal nutteloos om vb kde 3.1, 3.1.1, 3.1.2 te hebben staan.
En 3.1.2 wil ik wel houden, dan gaat een re-install toch dat stukje sneller, en verbruik ik geen onnodige bandbreedte op de servers, die oude versies zouden weg mogen.
Nu is m'n distfiles 2.6 GB 8) , al een geluk dat die hier ook op 1 PC gedeeld staat voor de rest.
_________________
- Gentoo Linux gives me power, speed and flexibility -
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Reply to topic    Gentoo Forums Forum Index Dutch All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum